Odpowiedzialności kuratorki i badaczki
Osobiście uważam, że moim zadaniem jako kuratorki i badaczki współczesnych praktyk artystycznych jest oglądanie i nazywanie. Jeśli nie pojawia się gest nazywania zjawisk, to możemy coś przeoczyć. A mówiąc bardziej brutalnie – przejdzie to niezauważone. Jestem za tym, żebyśmy jako badacze i badaczki nie czekali, aż dyskurs się ustabilizuje, tylko go tworzyli na żywo.
Zobaczmy razem, jak tam jest
Zobaczmy razem, jak tam jest
Czerpię z odkrywania, czym jest żałoba i przeżywanie straty, i z tego, jak trudny, ale i piękny jest to proces, to otwarcie się, spojrzenie na siebie w momencie, gdy wszystko się zawala i znika. Rozmowa z Daną Chmielewską, choreografką, tancerką, performerką.
Wciąż fascynują mnie utopie
Na starość jestem coraz bliżej końca. Większość moich ostatnich przedstawień tego końca dotyczy. Rozmowa z Lechem Raczakiem tuż po spektaklu Spisek smoleński.
Żywa treść teatru
Portret Szyfmana, jaki wyłania się z książki, mocno osadzonej w
kontekstach historycznych, politycznych, społecznych i obyczajowych, jest
wielowymiarowy. Rozmowa z prof. Barbarą Osterloff.
Zahartowani – Interaktywni
Cykl prezentacji teatru niezależnego w Bytomiu - HartOFFanie Teatrem - to autorski projekt Dagmary Gumkowskiej, który powstał w marcu 2003 roku.
Gustaw sporo kosztuje
To, co do nas przemawia, to ironia i bunt, dlatego widzieliśmy w Gustawie wcielenie młodzieńczego zrywu, jakiejś niezgody na świat. Rozmowa z Bartoszem Porczykiem, odtwórcą roli Gustawa w Dziadach w
reżyserii Michała Zadary.