Doświadczenie tańczenia
Rozmowa z Agatą Chałupnik, badaczką, praktyczką, tanguerą
Taniec jest postrzegany jako coś kobiecego, więc tańczący mężczyzna bywa postrzegany jako zniewieściały, jako niemężczyzna. W rezultacie wielu chłopców unika nie tylko szkół baletowych, ale po prostu tańczenia. To negatywne sprzężenie zwrotne: im bardziej mężczyzn w tańcu brakuje, tym silniejszy jest stereotyp, że taniec jest niemęski.
Układam klocki na nowo
Zmiana profilu to duże wyzwanie, ale wierzę, że ma szansę się udać. Dlatego podstawą naszego programu, który układam z Janem Czaplińskim, cenionym dramaturgiem, tłumaczem i wykładowcą, są wartości.
Rozmowa z Katarzyną Sołtys, dyrektorką Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze
Rozmowa Magdy Piekarskiej ze Zdenką Pszczołowską, reżyserką, dyrektorką Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku
.jpg)
Teatr, który jest blisko
Każdy sezon opatrujemy hasłem przewodnim, które reżyserzy będą interpretować na swój sposób. Hasłem tego sezonu jest „Blisko”.
Rozmowa ze Zdenką Pszczołowską, reżyserką, dyrektorką Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku
Doświadczenie tańczenia
Rozmowa z Agatą Chałupnik, badaczką, praktyczką, tanguerą
Taniec jest postrzegany jako coś kobiecego, więc tańczący mężczyzna bywa postrzegany jako zniewieściały, jako niemężczyzna. W rezultacie wielu chłopców unika nie tylko szkół baletowych, ale po prostu tańczenia. To negatywne sprzężenie zwrotne: im bardziej mężczyzn w tańcu brakuje, tym silniejszy jest stereotyp, że taniec jest niemęski.
Wierzę w mój gust
Jestem przekonany, że ryzykowne artystycznie eksperymenty, ale i tradycyjne realizacje tak samo wnikliwie mogą podejmować próby rozpoznania i zrozumienia rzeczywistości.
Rozmowa z Piotrem Ratajczakiem, dyrektorem artystycznym Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu
Układam klocki na nowo
Zmiana profilu to duże wyzwanie, ale wierzę, że ma szansę się udać. Dlatego podstawą naszego programu, który układam z Janem Czaplińskim, cenionym dramaturgiem, tłumaczem i wykładowcą, są wartości.
Rozmowa z Katarzyną Sołtys, dyrektorką Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze
Odkrywanie i ciekawość, która się nie kończy
Nie chcę indoktrynować, nie będę przytulać na siłę. Ale chcę dać okazję do refleksji i zastanowienia.
Rozmowa z Liwą Bargieł-Kiełbowicz, tancerką i choreografką















