Warsztat jest jak proca
Trochę za mało jest dziś dla mnie teatru w teatrze. Faszeruje się go różnymi mediami, dokłada sztuczki formalne i pompuje atrakcjami jak balon. Obawiam się, że ten balon kiedyś pęknie i z tych cudów zejdzie powietrze. Rozmowa z Rafałem Cieluchem, aktorem Teatru Modrzejewskiej w Legnicy.
Wiedza wzmacnia
Dwanaście lat pracy w instytucjach zdusiło moją osobowość. Rozwinęło mnie bardzo jako tancerkę, ale też doprowadziło do punktu, w którym potrzebowałam się uwolnić. Od powtarzalności, od systemu, który nie do końca szanuje mnie jako człowieka, od dwuzmianowego trybu pracy, który zabiera życie, od pewnych sytuacji mobbingowych.
To robi ciary
W każdej kulturze są teksty, o których wszystko powiedziano, a mimo to wciąż chcemy o nich mówić.
Rozmowa z Ewą Hevelke i Michałem Januszańcem – o filmie Dziady. Tytuł roboczy.
Aktorstwo, drag i tańca tyle, żeby nie przesadzić
Aktorstwo, drag i tańca tyle, żeby nie przesadzić
Zajmując się dragiem, podważam normę poprzez oświetlanie jej. Z Maciejem „Gąsiem” Gośniowskim rozmawia Hanna Raszewska-Kursa.
Taniec sceniczny to topowa sztuka przyszłości
Taniec sceniczny to topowa sztuka przyszłości
Stale przyglądam się nowej wiedzy o nauczaniu, o sposobach funkcjonowania ciała, przygotowywania go do wysiłku. Rozmowa z choreografką Pauliną Wycichowską.