Sposób na verismo
Sposób na verismo
Przez dwa lata zastanawialiśmy się, co z tym fantem pod tytułem Halka zrobić – wiadomo było, że nie może to być inscenizacja aż tak kontrowersyjna, jak mogłaby być w XXI wieku, zwłaszcza w ujęciu tak współcześnie myślącego reżysera, jakim jest Treliński. Rozmowa z solistą operowym Piotrem Beczałą.
Teatr musi wyjść z sieci
Teatr musi wyjść z sieci
To kultura generuje działalność innych branż, jest kołem zamachowym dla konsumpcji.
Rozmowa z Martą Miłoszewską, reżyserką, członkinią Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych
Rozmowa z Martą Miłoszewską, reżyserką, członkinią Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych
Najważniejsza jest świadomość
Najważniejsza jest świadomość
Aktorstwo się zmienia, zmienia się estetyka, strategie artystyczne, zmienia się wyobrażenie o tym, czym w ogóle może być sztuka. Rozmowa z Jarosławem Gajewskim, aktorem i wykładowcą.
W stronę Camelot
W stronę Camelot
Dziś trzeba powiedzieć widowni, że nigdy nie wrócimy już do tego, co było, że o teatrze Tomaszewskiego możemy mówić jedynie jako o inspiracji.
Rozmowa z Leszkiem Bzdylem, tancerzem, reżyserem, dyrektorem artystycznym Wrocławskiego Teatru Pantomimy.
Czułość i porażkowość
Czułość i porażkowość
Teatr psychologiczny i film starają się osiągnąć przeźroczystość komunikatu języka, my działamy w drugą stronę. Rozmowa z reżyserką Klaudią Hartung-Wójciak