Z wiadrem i pierzem

Chciałabym, żeby w tańcu podobnie jak w muzyce ludzie mieli naprawdę duży wybór i żeby klasyfikacje nie były takie ważne. Rozmowa z Aleksandrą Bożek-Muszyńską, tancerką i choreografką

Chcę zniknąć

Sam jestem aktywny politycznie. Chcę dyskutować na temat przyszłości, prawa, społeczeństwa. Rozmowa z Janem Lauwersem, kuratorem idiomu „Skok w wiarę” podczas Malta Festival Poznań 2018

Między offem a nie-offem

Kontrapunkt to nie festiwal festiwali, na który trafiają najbardziej atrakcyjne propozycje teatralne. Rozmowa z Markiem Sztarkiem, dyrektorem Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt.

Polowanie na niedźwiedzia

Lokis jest próbą penetrowania ciemnych rejonów. Z nadzieją, że jeśli będziemy się z nimi komunikować poprzez sztukę, być może uda się uniknąć tragedii w życiu. Rozmowa z reżyserem Łukaszem Twarkowskim.

Rozbijanie hermetyczności

Praca tancerza jest pracą również umysłową i nie można tego dłużej bagatelizować. Rozmowa z Tomaszem Ciesielskim, badaczem tańca i tancerzem.

Powrót na granicę

Zamiast rozszerzać perspektywę, staramy się więc tym razem skoncentrować na tym, co jest nam stosunkowo bliskie. Rozmowa z Andrzejem Churskim, szefem międzynarodowego festiwalu Kontakt w Toruniu.

To ludzie tworzą teatr

Zawsze powtarzam, że tak, jak Teatr Powszechny się wtrąca, tak Teatr Żydowski pamięta. Rozmowa z Gołdą Tencer, dyrektor Teatru Żydowskiego w Warszawie.

Piętnaście sezonów Teatru Limen Butoh

Butoh nie jest ekspresją. To jest najważniejszy aspekt tej praktyki, często nierozumiany i pomijany. Rozmowa z Sylwią Hanff, tancerką butoh, choreografką i reżyserką.

Odpowiedzialności kuratorki i badaczki

Osobiście uważam, że moim zadaniem jako kuratorki i badaczki współczesnych praktyk artystycznych jest oglądanie i nazywanie. Jeśli nie pojawia się gest nazywania zjawisk, to możemy coś przeoczyć. A mówiąc bardziej brutalnie – przejdzie to niezauważone. Jestem za tym, żebyśmy jako badacze i badaczki nie czekali, aż dyskurs się ustabilizuje, tylko go tworzyli na żywo.

To robi ciary

W każdej kulturze są teksty, o których wszystko powiedziano, a mimo to wciąż chcemy o nich mówić.

Rozmowa z Ewą Hevelke i Michałem Januszańcem – o filmie Dziady. Tytuł roboczy.