Nurt Off w ramach 40. Przeglądu Piosenki Aktorskiej, 22-31 marca 2019, WrocławHenryk MazurkiewiczRecenzjePPA OFF: Zaduma, zdziwienia i uprzedzenia Nie będę ukrywał, lubię Nurt Off Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Są ku temu dość liczne powody.
Faust, reż. Beata Redo-Dobber, Opera WrocławskaMirosław Kocur RecenzjeFaust w cieniu kobietRedo-Dobber bardzo sumiennie przeczytała nie tylko partyturę Gounoda, ale również libretto Julesa Barbiera i Michela Carrégo.
40. Przegląd Piosenki Aktorskiej, 22-41 marca 2019, WrocławMirosław Kocur RecenzjeWściekłość i wrzaskPonura diagnoza zakończyła tegoroczny Przegląd Piosenki Aktorskiej. Czy to już koniec świata?
Magda PiekarskaRozmowyPiosenka bez granicKonstruując repertuar każdej kolejnej edycji PPA, nie narzucam nikomu tematów. Rozmowa z Cezarym Studniakiem, dyrektorem Przeglądu Piosenki Aktorskiej.
Wyzwolenia, reż. Piotr Cieplak, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w LegnicyDominik GacRecenzjePomiędzy kciukiem a palcem wskazującymCieplak opowiada wielkie tematy w charakterystyczny dla siebie sposób. To teatr, w którym śmiech nie przykrywa, a odsłania głębokie problemy.
40. Przegląd Piosenki Aktorskiej, 22-31 marca 2019, WrocławMirosław Kocur RecenzjePrzesłuchanieSpektakl Libera, rzetelnie przemyślany i sprawnie skonstruowany, podobnie jak głośny gest Sinéad O’Connor nawołuje do przebudzenia.
Filadelfijska opowieść, reż. Stanisław Melski, Teatr Polski we WrocławiuLeszek PułkaRecenzjeEverybody start to swingEverybody start to swingKomedia Philipa Barry’ego jest komedią charakterów, którym warto się przyglądać przez dwie godziny z przerwą.
40. Przegląd Piosenki Aktorskiej, 22-41 marca 2019, WrocławMirosław Kocur RecenzjePodwodne misteriumProjekt AquaSonic wieńczy dziesięć lat fascynujących poszukiwań na pograniczu sztuki i nauki.
Trociny, Davit BaroyanHenryk MazurkiewiczRecenzjeTrzewia manekinówNie diagnozy i rozpoznania Vargi, jakkolwiek by je oceniać, stanowią o wartości przedstawienia Davita Baroyana, lecz sam Davit Baroyan.
Widma, reż. Jarosław Fret, Opera Wrocławska w koprodukcji z Instytutem im. Jerzego GrotowskiegoLeszek PułkaRecenzjeŚlepy torWidma nie są ani piękne, ani pouczające. Nie przybliżają historii, nie ukazują biografii, charakterów.