Odzyskać ukryte

Odzyskać ukryte
Chcemy świadomie ingerować w system, który, rozwijając teatr i sztuki performatywne, wyeliminował z nich osoby nienormatywne, w szczególności osoby z niepełnosprawnościami. Rozmowa z reżyserką Justyną Sobczyk.

Siły dobra

Siły dobra
Uznałem za ważne utrwalenie przestępstw reżimu Łukaszenki w dokumentalnej formie. Żeby nikt nie mógł później powiedzieć, że to, co robiono z ludźmi, to są jakieś wymysły. Rozmowa z białoruskim dramatopisarzem Andrejem Kurejczykiem.

Dialog z pazurem

Dialog z pazurem
Mogę powiedzieć, że wierzę, że festiwal ma przyszłość i że będzie się rozwijał. Rozmowa z Krystyną Meissner, pomysłodawczynią, twórczynią i dyrektorką Międzynarodowego Festiwalu Dialog Wrocław.

Tam, gdzie kończy się Szekspir

Tam, gdzie kończy się Szekspir
Przychodzę do teatru z dziedzictwem wszystkiego, co było tu robione przez lata, z misją kontynuacji tej wizji. Rozmowa z Agatą Grendą, dyrektorką Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.

Pożegnanie z Dialogiem

Pożegnanie z Dialogiem
W tym roku Dialog Wrocław odbywa się po raz ostatni. Rozmowa z Olgą Nowakowską, kuratorką programową 10. Edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Dialog Wrocław.

Niczego nie odwołuję

Niczego nie odwołuję
Czy to obecność Jana Klaty sprawia, że teatr jest w pierwszej lidze? Czy jest on jedynym pierwszoligowym reżyserem, który z nami pracuje? Rozmowa z Waldemarem Raźniakiem, dyrektorem Narodowego Starego Teatru w Krakowie.

W raju też trzeba sprzątać

W raju też trzeba sprzątać
Rampa i Twierdza to nie tylko Teatr Brama. Jesteśmy mocno wpisani w miejską tkankę społeczną. Rozmowa z Danielem Jacewiczem, założycielem i liderem Teatru Brama.

Scenariusz na dwoje aktorów, w tym psa

Scenariusz na dwoje aktorów, w tym psa
Z perspektywy psa widać przerażające rzeczy. Podzielony świat nie daje możliwości oddechu, dusi swoją opresją. Rozmowa z Pawłem Palcatem, aktorem Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy i Teatru Zakład Krawiecki.

Przebłysk przed egzekucją

Makbet jest spektaklem o wolności, o tym, że nie da się jej ludziom zabrać. Z pewnością jednak nie uprawiam polityki w teatrze, tak jak uważam, że nie powinno się tego robić w kościele. Rozmowa z Agatą Dudą-Gracz, reżyserką, scenografką i kostiumografką.

Dwadzieścia lat na scenie

Chciałam sytuację, która dzieje się daleko od Polski, przenieść na scenę po to, żeby znalazła się bliżej widzów, żeby łatwiej było im się utożsamić, dostrzec realne człowieczeństwo osób oglądanych na zdjęciach czy w filmach. Rozmowa z Aurorą Lubos, tancerką i choreografką.

Czas swingujących wspólnot

Wydaje mi się, że przedstawienia Platela, które pokażemy, czy spektakl MDLSX Enrico Casagrande i Danieli Nicolo mają taką moc, by zbudować emocjonalną więź ponad podziałami. Rozmowa z Tomaszem Kireńczukiem, kierownikiem artystycznym Festiwalu Dialog we Wrocławiu.