Wolność i matrycowanie

Wolność i matrycowanie
Bardzo ważne jest dla mnie wychodzenie z wszelkiego rodzaju upraszczających dychotomii i polaryzacji. Interesuje mnie podnoszenie wątpliwości, rozpoznawanie mielizn i pęknięć narracji. Rozmowa z reżyserem Wojciechem Farugą.

Rytuały fairtrade

Rytuały fairtrade
Proces twórczy to moja aktualna obsesja. Żyjemy w kulturze zorientowanej na cel, na dojście i osiągnięcie. W związku z tym lekceważymy drogę. Rozmowa z Moniką Strzępką dyrektorką Teatru Dramatycznego w Warszawie.

Wielkie namiętności „sztuki naiwnej”

Wielkie namiętności „sztuki naiwnej”
Kwestie emocjonalności i namiętności, czyli tego, jak czujemy i co czujemy, świetnie się da zrealizować w pantomimie. Rozmowa z reżyserami miniserialu teatralnego Ballady i romanse: Zdenką Pszczołowską, Błażejem Peszkiem i Piotrem Soroką.

Taniec w Białymstoku – Przestrzenie Sztuki i znacznie więcej

Taniec w Białymstoku – Przestrzenie Sztuki i znacznie więcej
Program skupia się na środowisku niezależnym, umożliwiając realizację jego różnorodnych potrzeb. Działania realizowane są w obszarze artystycznym, edukacyjnym, społecznym i prozdrowotnym. Rozmowa z Karoliną Garbacik i Wojciechem „Blachą” Blaszko.

Modrzejewska pod napięciem

Modrzejewska pod napięciem
Decyzja Tadeusza Krzakowskiego o rezygnacji ze współprowadzenia teatru może wywołać efekt kuli śniegowej. On nie zdaje sobie sprawy, co zrobił.

Chcemy wrócić do domu

Chcemy wrócić do domu
To, że odejścia z TR Warszawa w stosunkowo niewielkim stopniu dotyczą aktorów, nie ma znaczenia, bo nasz teatr działał zawsze jako zespół w większej skali, obejmującej wszystkich pracowników. Rozmowa z aktorką Agnieszką Żulewską.

Teatr oddycha ruchem

Teatr oddycha ruchem
Choreografia w spektaklu może być zarówno pracą nad fizyczną kondycją aktorów, ale też atrakcją – jedna mocna scena ożywi nudny godzinny spektakl. Rozmowa z choreografką, reżyserką, aktorką Dominiką Knapik.

Dziewczyny, robimy teatr!

Dziewczyny, robimy teatr!
Wielu artystów ma dziś wątpliwości, czy wojna to dobry czas na pracę nad spektaklami. Rozmowa z Darią Bogdan, Vasylyną Martseniuk i Soffią Onishchenko twórczyniami spektaklu Historia Ukrainy.

Okręt flagowy

Zawsze jestem zażenowany, kiedy ktoś mnie pyta o idee, które chcę przekazać. Nie mam takich. Wartości w ogóle nie są czymś, co należy przekazywać. Można najwyżej ułatwić komuś drogę do nich. Rozmowa z Janem Englertem, dyrektorem artystycznym Teatru Narodowego w Warszawie.

Sprawa na scenie

Mam nadzieję, że nadchodzi czas teatru na bardzo wysokim poziomie, świetnie granego, reżysersko wysublimowanego, a do tego wszystkiego opartego na opowieści. Rozmowa z Arturem Tyszkiewiczem, dyrektorem artystycznym Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Baśniowa nie tylko z nazwy

Widzom podoba się, że nie ma tu bariery – „scena” znajduje się w samym środku, pomiędzy stolikami. Gdy zaczynamy grać, gramy dosłownie między widzami, animując lalki nie tylko w jednym kierunku, ale niejako dookoła, ponieważ wszędzie są widzowie. Rozmowa z Urszulą Binkowską, założycielką Baśniowej Kawiarenki.

Teatr dla wszystkich

Czy musi być tak, że teatr deklaruje program i odtąd nie przekracza przyjętych założeń? Jesteśmy dla ludzi. Niekoniecznie dla zwolenników takich czy innych poglądów. Rozmowa z Anną Mierzwą, aktorką Teatru Nowego w Poznaniu.