Chcę zburzyć mury lalkowego getta

Dziś jesteśmy coraz bliżej udowodnienia, że teatr nie dzieli się na lalkowy i dramatyczny. Jest po prostu jeden. Rozmowa z Jakubem Kroftą, reżyserem, dyrektorem artystycznym Wrocławskiego Teatru Lalek.

Półcienie

Bliskie jest mi myślenie wspólnotowe. Rozmowa z Agnieszką Glińską, dyrektorką artystyczną Teatru Studio w Warszawie.

Szukam dla siebie nowego języka

Istnieje takie przekonanie, że dla dzieci to się łatwiej pisze, machnie się bajeczkę i jest fajnie, a dla dorosłych to trzeba to przetrawić przez bebechy. Rozmowa z dramatopisarką Maliną Prześlugą.

Testowanie idei

Rozmowa z Bartoszem Frąckowiakiem, reżyserem spektaklu Afryka w Teatrze Polskim w Bydgoszczy.

A Bóg się będzie śmiał

Lalkarze już wyrośli z kompleksu, że teatr lalek to teatr dla dzieci. Rozmowa z Markiem b. Chodaczyńskim i Markiem Żurawskim, dyrektorami Festiwalu „Lalka też Człowiek”.

Przestawianie zwrotnicy

Nie planuję rewolucji, ale proponuję wyraźną zmianę, którą nazwałbym przestawieniem zwrotnicy. Rozmowa z Pawłem Wodzińskim, dyrektorem Teatru Polskiego w Bydgoszczy.

Jubileuszowy Kadysz

Teatr przetrwa niezależnie od tego, co tam sobie urzędnik wykombinuje. Rozmowa z Tadeuszem Janiszewskim, aktorem i reżyserem Teatru Ósmego Dnia.

Ogarnąć świat w jednym błysku

Czuję powinność budowania wspólnoty, a nie jej rozbijania. Rozmowa z dramatopisarzem Arturem Pałygą.

Jak to się robi w Rawennie

Jak to się robi w Rawennie
Nasz festiwal istnieje od 2018 roku, nazwaliśmy go POLIS, ponieważ jednym z naszych celów była aktywizacja społeczności lokalnej. Rozmowa z Agatą Tomšič i Davide Sacco, organizatorami festiwalu POLIS w Rawennie.

Wzajemne wzmacnianie

Wzajemne wzmacnianie
Przestrzenie Sztuki to nadal są w dużej mierze projekty, a nie stałe sceny tańca, których potrzebujemy dosłownie w każdym mieście. Rozmowa z Ulą Zerek, Natalią Murawską, Karoliną Wycisk i Natalią Cyrzan o Przestrzeniach Sztuki Taniec w Gdańsku.

Dyrektorzy są na chwilę

Dyrektorzy są na chwilę
Dyrektorzy przychodzą z pomysłami, które albo rozwijają, albo degradują teatr, a ich następcy te wizje kontynuują lub odbudowują to, co zostało zburzone. Rozmowa z Danielem Salmanem, aktorem Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.