Odbyt

Odbyt

Oklaski po prezentacji Baśni dla wkur...onych we wtorek trwały długo – aktorzy i aktorki wychodzili do ukłonów cztery razy.

Aktorstwo, drag i tańca tyle, żeby nie przesadzić

Aktorstwo, drag i tańca tyle, żeby nie przesadzić
Zajmując się dragiem, podważam normę poprzez oświetlanie jej. Z Maciejem „Gąsiem” Gośniowskim rozmawia Hanna Raszewska-Kursa.

Taniec sceniczny to topowa sztuka przyszłości

Taniec sceniczny to topowa sztuka przyszłości
Stale przyglądam się nowej wiedzy o nauczaniu, o sposobach funkcjonowania ciała, przygotowywania go do wysiłku. Rozmowa z choreografką Pauliną Wycichowską.

Inaczej skręcić tym statkiem

Inaczej skręcić tym statkiem
Chciałbym w Teatrze Współczesnym zwrócić się ku szerszej publiczności. Chcę, żeby szczeciński teatr stał się bardziej wielopokoleniowy. Rozmowa z reżyserem i dyrektorem Teatru Współczesnego w Szczecinie Michałem Buszewiczem.

Zobaczmy razem, jak tam jest

Zobaczmy razem, jak tam jest
Czerpię z odkrywania, czym jest żałoba i przeżywanie straty, i z tego, jak trudny, ale i piękny jest to proces, to otwarcie się, spojrzenie na siebie w momencie, gdy wszystko się zawala i znika. Rozmowa z Daną Chmielewską, choreografką, tancerką, performerką.

Niech nie sczezną artyści

Niech nie sczezną artyści
Chcielibyśmy, żeby prezydent spotkał się z nami, chcemy z nim spokojnie i merytorycznie porozmawiać. Rozmowa z Adamem Kuzyczem-Berezowskim, aktorem Teatru Współczesnego w Szczecinie.

Jak to się robi w Rawennie

Jak to się robi w Rawennie
Nasz festiwal istnieje od 2018 roku, nazwaliśmy go POLIS, ponieważ jednym z naszych celów była aktywizacja społeczności lokalnej. Rozmowa z Agatą Tomšič i Davide Sacco, organizatorami festiwalu POLIS w Rawennie.

Wzajemne wzmacnianie

Wzajemne wzmacnianie
Przestrzenie Sztuki to nadal są w dużej mierze projekty, a nie stałe sceny tańca, których potrzebujemy dosłownie w każdym mieście. Rozmowa z Ulą Zerek, Natalią Murawską, Karoliną Wycisk i Natalią Cyrzan o Przestrzeniach Sztuki Taniec w Gdańsku.

Doświadczenie tańczenia

Rozmowa z Agatą Chałupnik, badaczką, praktyczką, tanguerą

Taniec jest postrzegany jako coś kobiecego, więc tańczący mężczyzna bywa postrzegany jako zniewieściały, jako niemężczyzna. W rezultacie wielu chłopców unika nie tylko szkół baletowych, ale po prostu tańczenia. To negatywne sprzężenie zwrotne: im bardziej mężczyzn w tańcu brakuje, tym silniejszy jest stereotyp, że taniec jest niemęski.

Wierzę w mój gust

Jestem przekonany, że ryzykowne artystycznie eksperymenty, ale i tradycyjne realizacje tak samo wnikliwie mogą podejmować próby rozpoznania i zrozumienia rzeczywistości.

Rozmowa z Piotrem Ratajczakiem, dyrektorem artystycznym Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu

Układam klocki na nowo

Zmiana profilu to duże wyzwanie, ale wierzę, że ma szansę się udać. Dlatego podstawą naszego programu, który układam z Janem Czaplińskim, cenionym dramaturgiem, tłumaczem i wykładowcą, są wartości.

Rozmowa z Katarzyną Sołtys, dyrektorką Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze