Pensja nawet nie minimalna

Pensja nawet nie minimalna
Dziś najważniejszą kwestią do rozwiązania są zarobki aktorów i aktorek, zarówno freelancerów, jak i tych na etatach. Rozmowa z Maksymilianem Rogackim, przewodniczącym Związku Zawodowego Aktorów Polskich.

Opowiedzieć dramat

Opowiedzieć dramat
Większość dramaturgów na pytanie, czy doświadczali złych praktyk we współpracy z instytucjami, odpowiedziało: „tak”. Rozmowa z Igą Gańczarczyk, przedstawicielką Inicjatywy Dramaturżek, Dramatopisarek, Dramaturgów i Dramatopisarzy.

Wierzę w teatr

Wierzę w teatr
Dla mnie jest i zawsze było jasne, że nawet jeśli dziś mecz piłkarski wzbudza niesłychane emocje, to za pół wieku nikt nie będzie o nim pamiętał. Rozmowa z prezydentem Poznania Jackiem Jaśkowiakiem

Alternatywny model dla tańca

Alternatywny model dla tańca
Od początku działalności Krakowskiego Teatru Tańca stawialiśmy na rozwój w trzech kierunkach: edukacja, działania artystyczne oraz impresaryjne.

Rozmowa z Pawłem Łyskawą i Erykiem Makohonem, liderami Krakowskiego Teatru Tańca.

Wziąć jak najwięcej, a potem robić po swojemu

Wziąć jak najwięcej, a potem robić po swojemu
Z punktu widzenia kuratora ciekawi mnie, jak reżyser pokaże tekst, który mu proponuję. Rozmowa z Danielem Adamczykiem, reżyserem i kuratorem Czytelni Dramatu

Teatr musi wyjść z sieci

Teatr musi wyjść z sieci
To kultura generuje działalność innych branż, jest kołem zamachowym dla konsumpcji.

Rozmowa z Martą Miłoszewską, reżyserką, członkinią Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych

Najważniejsza jest świadomość

Najważniejsza jest świadomość
Aktorstwo się zmienia, zmienia się estetyka, strategie artystyczne, zmienia się wyobrażenie o tym, czym w ogóle może być sztuka. Rozmowa z Jarosławem Gajewskim, aktorem i wykładowcą.

W stronę Camelot

W stronę Camelot
Dziś trzeba powiedzieć widowni, że nigdy nie wrócimy już do tego, co było, że o teatrze Tomaszewskiego możemy mówić jedynie jako o inspiracji. Rozmowa z Leszkiem Bzdylem, tancerzem, reżyserem, dyrektorem artystycznym Wrocławskiego Teatru Pantomimy.

Fortuna nam sprzyja

Fortuna nam sprzyja
Jerzy Limon wiele nas nauczył, pozwolił nam się rozwinąć, dziś mogę więc powiedzieć, że mamy doświadczenie i umiejętności dające możliwość kontynuowania jego dzieła. Rozmowa z Joanną Śnieżko-Misterek, koordynatorką Festiwalu Szekspirowskiego.

Sfera podróżujących myśli

Sfera podróżujących myśli
Jest wiele dyskusji na temat kanoniczności butō, jego „prawdziwości” i japońskości. Byłam tym w pewnym momencie bardzo zmęczona, bo esencjonalizacja jest zamykającą fikcją. Rozmowa z dr Katarzyną Pastuszak, tancerką, choreografką, badaczką butō.