Sposób na verismo
Sposób na verismo
Przez dwa lata zastanawialiśmy się, co z tym fantem pod tytułem Halka zrobić – wiadomo było, że nie może to być inscenizacja aż tak kontrowersyjna, jak mogłaby być w XXI wieku, zwłaszcza w ujęciu tak współcześnie myślącego reżysera, jakim jest Treliński. Rozmowa z solistą operowym Piotrem Beczałą.
Rozwalenie teatru to grzech, za który idzie się do piekła
Rozwalenie teatru to grzech, za który idzie się do piekła
Nie chciałbym wylądować znów w świecie, z jakiego śmiał się Bareja. Rozmowa z Robertem Gulaczykiem, aktorem, przewodniczącym Związku Zawodowego Aktorów Polskich w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy.
Przestaliśmy myśleć o teatrze tańca, a zaczęliśmy o tańcu samym w sobie
Polski taniec jest dyskryminowany przez władzę w stosunku do polskiego teatru dramatycznego. Rozmowa z Tomaszem Bazanem, tancerzem i reżyserem.
Teatr osobisty
Coraz częściej artyści zaczynają narzucać dyskurs wykraczający poza ich kompetencje i mandat. Mandatem jest robić spektakle, a nie wpływać na politykę mediów opisujących teatr. Rozmowa z aktorem i tłumaczem, Jackiem Poniedziałkiem.
Teatr bliskiego kontaktu
Teatr, który „puka do drzwi” lub zaprasza kilka osób do piwnicy Teatru Szwalnia, także jest aktem niezgody i wyjścia poza narzucone przez współczesną rzeczywistość, również teatralną, formy kontaktu. Rozmowa z Marcinem Brzozowskim, reżyserem Teatru Szwalnia.
Lubię ryzyko
Teatr Animacji jest teatrem właśnie ludzi młodych. Rozmowa z Markiem Waszkielem, dyrektorem Teatru Animacji w Poznaniu.
















