Sposób na verismo
Sposób na verismo
Przez dwa lata zastanawialiśmy się, co z tym fantem pod tytułem Halka zrobić – wiadomo było, że nie może to być inscenizacja aż tak kontrowersyjna, jak mogłaby być w XXI wieku, zwłaszcza w ujęciu tak współcześnie myślącego reżysera, jakim jest Treliński. Rozmowa z solistą operowym Piotrem Beczałą.
Rozwalenie teatru to grzech, za który idzie się do piekła
Rozwalenie teatru to grzech, za który idzie się do piekła
Nie chciałbym wylądować znów w świecie, z jakiego śmiał się Bareja. Rozmowa z Robertem Gulaczykiem, aktorem, przewodniczącym Związku Zawodowego Aktorów Polskich w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy.
Modrzejewska w zawieszeniu
Modrzejewska w zawieszeniu
Kiedy zdarza mi się mówić: „dajcie nam spokój”, mam na myśli bezpieczeństwo pracy artystycznej, bo jestem przede wszystkim zmęczony tym, że nie mogę się na niej skupić. Rozmowa z Jackiem Głombem, dyrektorem Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy.
Strategia krakowska, bitwa warszawska
Strategia krakowska, bitwa warszawska
Jako kandydatka na redaktorkę naczelną podpadłam srodze, zamieszczając krótką notkę o sytuacji na granicy z Białorusią. Rozmowa z Ewą Hevelke i Justyną Jaworską, członkiniami zespołu redakcyjnego czasopisma „Dialog”.
Tradycja myśląca o nowoczesności
Tradycja myśląca o nowoczesności
Dziś Tango nie może być dramatem idei. Nikogo nie interesuje, czy Stomil i Artur są formalistami czy egoistami. Rozmowa z reżyserem Wawrzyńcem Kostrzewskim.
Poszukiwania, odkrycia, wykluczenia
Poszukiwania, odkrycia, wykluczenia
Jak powiedziała Joanna Synowiec, kuratorka wspaniałej wystawy „Matka Ziemia”, „macierzyństwo nie jest sexy”. Rozmowa z Anną Wańtuch, tancerką i choreografką.
















