Paralele, Fundacja Analog

Żyćko i światy równoległe

Żyćko i światy równoległe
Video-przedstawienie Paralele Fundacji Analog, opowieść o mikrokosmosie siedmiopiętrowego bloku odseparowanego od reszty świata przez pandemię, powstało w odpowiedzi na przeprowadzkę teatru w przestrzenie online.
5.0, odc. 1: Horyzont zdarzeń/osobliwości, reż. Piotr Ratajczak, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

Planeta Madagaskar

Planeta Madagaskar
Bohaterowie Drab i Ratajczaka nie są skłonni do poświęcenia prywatnych interesów w imię humanistycznych wartości.
38. Festiwal Szkół Teatralnych, 23-29 listopada, Łódź

Festiwal Szkół Teatralnych (część II): Święte Joanny, Hamleci i Inni ludzie

Festiwal Szkół Teatralnych (część II): Święte Joanny, Hamleci i Inni ludzie
Dyplom traktuje się jak wielki świąteczny tort, który należy pokroić w ten sposób, żeby każdy dostał taki sam jego kawałek.
Odyseja kosmiczna 2021, reż. Alicja Borkowska, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie i Strefa WolnoSłowa

Podróż w miejscu

Podróż w miejscu
Co powie Odyseja kosmiczna 2021? Że przez ostatnie kilkanaście miesięcy okrutnie się nudziliśmy i nie wymyśliliśmy nic nowego. Szkoda.
38. Festiwal Szkół Teatralnych

Festiwal Szkół Teatralnych (część I): Nazwiska i eksperymenty

Festiwal Szkół Teatralnych (część I): Nazwiska i eksperymenty
W ostatnich latach spektakle dyplomowe stały się przedsięwzięciami na wielką skalę. Ważnymi wydarzeniami artystycznymi czy intrygującymi eksperymentami, w których powodzenie zaangażowani są najlepsi twórcy teatralni w kraju.

Wszędzie Spotkania Teatralne (odc. 2)

Wszędzie Spotkania Teatralne (odc. 2)
Jakkolwiek sprawne nie byłyby transmisje przedstawień na 40. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych, to granica ekranu w pewnych wymiarach pozostaje nieprzekraczalna.
Wszyscy chcą żyć, reż. Łukasz Kos, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

Hrabia, co ze śmiercią się zaPOZNAł

Hrabia, co ze śmiercią się zaPOZNAł
Po tekst Hanocha Levina Łukasz Kos sięga w ramach legnickiego cyklu czytań „Modrzejewska szuka komedii”, których jest reżyserem.
Kumulacja, reż. Jacek Jabrzyk, Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu

Ja cię takiego nie urodziłam

Ja cię takiego nie urodziłam
Kumulacja to monodram Mateusza Flisa, od początku, jak przypuszczam, pomyślany jako mieszczący się w jednej godzinie akademickiej wykład.

Kubłami!

Kubłami!
Mamy zatem kolejny hit w Teatrze Nowym, uzyskany względnie tanim artystycznym kosztem, któremu wróżę długi żywot w przymierzu z publicznością.

Skąd i dokąd

Skąd i dokąd
Krakowskie Jak wam się podoba intryguje i skłania do rozczytywania niektórych reżyserskich rozwiązań. Moje największe wątpliwości budziła jednak adaptacja

Jednym zdaniem

Jednym zdaniem
Niemal trzygodzinne przedstawienie zakopiańskiego Teatru im. Stanisława Ignacego Witkiewicza to wielka praca Emilii Nagórki, która nie tylko wyreżyserowała spektakl i zagrała w nim, ale także dokonała adaptacji znakomitej powieści Wiesława Myśliwskiego.