Los Mimos, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego.

Barokowe harce w ogrodzie spokojnym

Barokowe harce w ogrodzie spokojnym
Spektakl Los Mimos to seans spirytystyczny. Z pałacyku wylewają się do ogrodu barokowe duchy z przeszłości.
Inni ludzie, reż. Maciej Gorczyński, Teatr Barakah.

Bliscy ludzie

Bliscy ludzie
Świat Innych ludzi szyty jest grubym stereotypem. Gorczyńskiemu udało się jednak wyciągnąć z niego to, co zgubił Jarzyna – prawdę i uniwersalność.
Prowincjonalne życie (Country Life), reż. Michael Blakemore

Część II. Siódmy kontynent

Część II. Siódmy kontynent
W Prowincjonalnym życiu, filmie z 1994 roku, a więc realizowanym niedługo po londyńskim sukcesie, Blakemore decyduje się na inny ton.
Festiwal Teatralny „Pociąg do miasta”, Teatr Gdynia Główna

(Nie tylko) Miasto

(Nie tylko) Miasto
Ogólnopolski Festiwal Teatralny „Pociąg do miasta” to jedno z niewielu trójmiejskich wydarzeń kulturalnych, które odbyło się w tym roku zgodnie z planem.
Książę i król, reż. Artur Dwulit, Wydział Lalkarski AST Filia we Wrocławiu.

Ni(e)jaki Książę

Ni(e)jaki Książę
Obejrzałem Księcia i króla we wrocławskiej Akademii Sztuk Teatralnych i zaczynam nabierać podejrzeń, że najprawdopodobniej czegoś nie rozumiem.
Sierpień (August), reż. Anthony Hopkins

Czechow na ekranie. Część I. „Czegoż tu płakać?”, czyli porzućmy patos

Czechow na ekranie, cz. I
Kino obdarzyło twórczość Antona Czechowa miłością równie wierną, jak dramaty Williama Szekspira – tworzono adaptacje kinowe i telewizyjne nie tylko sztuk, ale też opowiadań.
Zwiastowania, reż. Karolina Szczypek, Festiwal Nowe Epifanie w Warszawie

Wszyscy jesteśmy bardzo ważni

Wszyscy jesteśmy bardzo ważni
W Zwiastowaniach Karoliny Szczypek, przedstawieniu przygotowanym w ramach festiwalu Nowe Epifanie, poznajemy osiem rodzinnych historii, opowiadanych przez performerów występujących pod własnymi imionami.
Życie intymne Jarosława, reż. Kuba Kowalski, Teatr Wybrzeże

„One cannot control the life of a dżdżownica”

One cannot control the life of a dżdżownica”
Życie intymne Jarosława to spektakl przyglądający się związkowi Jarosława Iwaszkiewicza z Jarosławem Błeszyńskim.

Niewidzialne

Niewidzialne
Emigrantki, napisane przez Radosława Paczochę i wyreżyserowane dla Teatru Wybrzeże przez Elżbietę Deptę, sięgają po temat, który w powszechnym dyskursie nie doczekał się dotąd głębszej refleksji.

Koniec świata po wrocławsku

Koniec świata po wrocławsku
Zagłada ludzkości pozostaje tu raczej hasłem wywoławczym. Tytułowa zaś metafora escape roomu nieco naciąganą ramą dla tak, a nie inaczej wymyślonej układanki. I reżyserowi Arkadiuszowi Buszko trudno było cokolwiek z tym zrobić.