Tiktokerka idzie na wojnę

Tiktokerka idzie na wojnę
W przypadku wojny w Ukrainie zadanie dokumentalnego zapisu w wystarczającym stopniu wypełniają media. Nam wszystkim brakuje natomiast języka porozumienia. Rozmowa z reżyserką Małgorzatą Maciejewską.

Malowanie światłem

Malowanie światłem
Ważne jest, czy ktoś dostrzega moją pracę, czy czyta funkcję światła w spektaklu. Rozmowa z Katarzyną Łuszczyk, reżyserką światła.

Przesuwanie świata

Przesuwanie świata
Rozmawiałem o tym z grupą i dyrektorem teatru podczas pracy nad Nastią. Na ile te działania naprawdę mogą być pomocne, ile osób może je zobaczyć, czy nie bawimy się sami sobie? Rozmowa z aktorem Artemem Manuilovem.

Serce na języku

Serce na języku
Ślązacy ciągle chcą głośno opowiadać o swojej historii, nadal są zachwyceni faktem, że o tym przysłowiowym dziadku z Wehrmachtu opowiada Szczepan Twardoch, międzynarodowa (ale od nas) gwiazda literacka. Rozmowa z reżyserem Robertem Talarczykiem.

Wspólnota w niepewności

Wspólnota w niepewności
Wierzę, że teatr ma sens. Że może wywoływać żywe reakcje, moderować spory. Rozmowa z reżyserem Szymonem Kaczmarkiem.

Wojna to nie czas na teatr

Wojna to nie czas na teatr
Kiedy Putin wraz z narodem rosyjskim dokonuje aktu terroru wobec Ukrainy, nic nie poradzę: to wygląda jak walka dobra ze złem i dopóki wojna trwa, tak to trzeba nazywać. Rozmowa z reżyserką Oleną Apczel.

Teatr to maraton

Teatr to maraton
Kiedy ogłasza się konkurs na dyrektora teatru, zaczynają się wyścigi. A teatr to nie sprint, tylko maraton. Rozmowa z Anną Augustynowicz i Jakubem Skrzywankiem.

Teatr zza krat

Teatr zza krat
W męskiej celi panuje kult siły i mięśni. Panowie mają dostęp do siłowni, całe emocje są pakowane w bicepsy. Rozmowa z Agnieszką Bresler, współtwórczynią Kolektywu Kobietostan.

Najważniejsze to słuchać

Najważniejsze to słuchać
Szczęśliwie młode pokolenie mówi „nie” i ma inspirującą odwagę przeciwstawić się przemocy, która nie mieści się w żadnej definicji procesu twórczego. Rozmowa z Niną Gabryś i Ewą Kaim, rzeczniczkami do spraw etyki Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.

Sztafeta

Sztafeta
Mówiąc o doświadczeniu, chciałam powiedzieć widzowi: nie próbuj tam niczego wyczytywać, po prostu pobądź. Miej wygodę w możliwości emocjonalnego wejścia w spektakl. Rozmowa z reżyserką Małgorzatą Wdowik.

Rozświetlone słowa

Rozświetlone słowa
Połączył nas wspólny etos pracy i zainteresowania badawcze. Wydawnictwo nie jest przedsiębiorstwem, ale przedsięwzięciem. Rozmowa z Katarzyną Woźniak, współzałożycielką wydawnictwa Żywosłowie.