Polowanie na niedźwiedzia

Lokis jest próbą penetrowania ciemnych rejonów. Z nadzieją, że jeśli będziemy się z nimi komunikować poprzez sztukę, być może uda się uniknąć tragedii w życiu. Rozmowa z reżyserem Łukaszem Twarkowskim.

Rozbijanie hermetyczności

Praca tancerza jest pracą również umysłową i nie można tego dłużej bagatelizować. Rozmowa z Tomaszem Ciesielskim, badaczem tańca i tancerzem.

Powrót na granicę

Zamiast rozszerzać perspektywę, staramy się więc tym razem skoncentrować na tym, co jest nam stosunkowo bliskie. Rozmowa z Andrzejem Churskim, szefem międzynarodowego festiwalu Kontakt w Toruniu.

To ludzie tworzą teatr

Zawsze powtarzam, że tak, jak Teatr Powszechny się wtrąca, tak Teatr Żydowski pamięta. Rozmowa z Gołdą Tencer, dyrektor Teatru Żydowskiego w Warszawie.

Piętnaście sezonów Teatru Limen Butoh

Butoh nie jest ekspresją. To jest najważniejszy aspekt tej praktyki, często nierozumiany i pomijany. Rozmowa z Sylwią Hanff, tancerką butoh, choreografką i reżyserką.

Spłacam swój dług

Kiedy zaczynałem pracę w Poznaniu, wydawało mi się, że będę szedł bardziej zdecydowanie w tematykę małych ojczyzn i lokalnej historii. Ale szybko zrozumiałem, że to anachroniczny pomysł. Rozmowa z Maciejem Nowakiem, dyrektorem artystycznym Teatru Polskiego w Poznaniu.

Teatr jako sztuka skondensowanego działania

Dla mnie teatr jest sztuką skondensowanego działania – rzeczywistością, której królestwem jest metafora. Rozmowa z reżyserem teatralnym Radosławem Rychcikiem.

Fuzja sztuk

Teatr współczesny bardzo dynamicznie się zmienia, a ja chciałbym, żeby Przegląd nie był na te zmiany obojętny. Rozmowa z Cezarym Studniakiem, dyrektorem artystycznym Przeglądu Piosenki Aktorskiej.

Średnie słonie

Dobrze uszyta rzecz też jest wartością, dlatego nie umniejszałbym znaczenia rzemiosła. Fakt, że ktoś jest solidnym, porządnym aktorem, też powinien mieć swoją cenę w teatrze. Rozmowa z Maciejem Tomaszewskim, aktorem Wrocławskiego Teatru Współczesnego.

Rezerwat Poznań

Ludzie muszą zrozumieć, że w Poznaniu, wśród innych teatrów, jest także Scena Robocza, która jest wieloautorskim przedsięwzięciem, oferującym teatr na wysokim poziomie. Liczę na to, że uda nam się wykorzystać ten potencjał i należycie go rozwinąć.