Utracony raj w nas pracuje

Utracony raj w nas pracuje
Być może ludzkość nie dojrzała do tego, żeby odważniej pomyśleć o konstruowaniu czegoś lepszego od demokracji. Rozmowa z Krystianem Lupą, reżyserem, scenografem, dramaturgiem.

Środowisko się rozrasta

Środowisko się rozrasta
Zastanawiam się, co to tak naprawdę znaczy, że ktoś jest artystą queerowym? Rozmowa z Wojciechem Grudzińskim, tancerzem i choreografem.

Najlepiej czuję się w teatrze

Najlepiej czuję się w teatrze
Wolę budować role i opowiadać ludziom historie, które dają się zrozumieć. Rozmowa z aktorką Agatą Góral.

Co można zrobić w poniedziałek rano?

Co można zrobić w poniedziałek rano?
Bardzo często w teatrze choreografia jest traktowana „epizodycznie”, co nie wyczerpuje jej potencjału. Rozmowa z tancerką, choreografką i menadżerką kultury Weroniką Pelczyńską.

Człowiek jest czymś więcej niż tym, co o sobie wie

W tym roku symbolicznie wkraczamy w dorosłość, bo to osiemnasta edycja. Rozmowa z Edytą Kozak, dyrektorką artystyczną Festiwalu Ciało/Umysł

Teatr to stół laboratoryjny

Staramy się budować szeroki kontekst, wspólnie z widzami tworzyć pogłębione relacje. Rozmowa z Pawłem Łysakiem, dyrektorem Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie.

Łączka

Sądzę, że teatr jest od opowiadania historii, którą każdy widz może sobie indywidualnie odczytać. Rozmowa z Błażejem Piotrowskim z Teatru Latarnia

Kłopot z określeniem „off”

Można działać na rzecz warszawskiej kultury z różnych pozycji. Rozmowa z Aliną Gałązką z Komuny//Warszawa

Opowiedzieć dramat

Opowiedzieć dramat
Większość dramaturgów na pytanie, czy doświadczali złych praktyk we współpracy z instytucjami, odpowiedziało: „tak”. Rozmowa z Igą Gańczarczyk, przedstawicielką Inicjatywy Dramaturżek, Dramatopisarek, Dramaturgów i Dramatopisarzy.

Wierzę w teatr

Wierzę w teatr
Dla mnie jest i zawsze było jasne, że nawet jeśli dziś mecz piłkarski wzbudza niesłychane emocje, to za pół wieku nikt nie będzie o nim pamiętał. Rozmowa z prezydentem Poznania Jackiem Jaśkowiakiem

Alternatywny model dla tańca

Alternatywny model dla tańca
Od początku działalności Krakowskiego Teatru Tańca stawialiśmy na rozwój w trzech kierunkach: edukacja, działania artystyczne oraz impresaryjne.

Rozmowa z Pawłem Łyskawą i Erykiem Makohonem, liderami Krakowskiego Teatru Tańca.