Włożyć stopę między drzwi
Włożyć stopę między drzwi
Wpisanie ustawy w program wyborczy Prawa i Sprawiedliwości doprowadziło do wybuchu, o który nietrudno w obecnej sytuacji politycznej. Rozmowa z Pawłem Płoskim, dziekanem Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie, członkiem zespołu ekspertów Ogólnopolskiej Konferencji Kultury.
Czego zabraknie w warszawskim tańcu w 2020 roku?
Czego zabraknie w warszawskim tańcu w 2020 roku?
Cała praca i nasza, i środowiska została zignorowana. Bez długofalowego dofinansowania CST przepadnie. Nawet jeśli wymyślimy jakąś formę kontynuacji, to nie ma mowy o takim rozmachu jak dotąd. Rozmowa z Pauliną Święcańską i Agatą Życzkowską, dyrektorkami Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w latach 2017-2019
Spłacam swój dług
Kiedy zaczynałem pracę w Poznaniu, wydawało mi się, że będę szedł bardziej zdecydowanie w tematykę małych ojczyzn i lokalnej historii. Ale szybko zrozumiałem, że to anachroniczny pomysł. Rozmowa z Maciejem Nowakiem, dyrektorem artystycznym Teatru Polskiego w Poznaniu.
Teatr jako sztuka skondensowanego działania
Dla mnie teatr jest sztuką skondensowanego działania – rzeczywistością, której królestwem jest metafora. Rozmowa z reżyserem teatralnym Radosławem Rychcikiem.
Fuzja sztuk
Teatr współczesny bardzo dynamicznie się zmienia, a ja chciałbym, żeby Przegląd nie był na te zmiany obojętny. Rozmowa z Cezarym Studniakiem, dyrektorem artystycznym Przeglądu Piosenki Aktorskiej.
Aparat przymusu
Ciekawe było przypatrywanie się Dantonowi jako normalnemu człowiekowi, który chce uciec od polityki, chce spokoju i ciszy. Rozmowa z aktorem Oskarem Hamerskim
















