Teatr po stronie życia

Teatr po stronie życia
Mam mocno egalitarystyczny stosunek do pracy, taki sobie wyrobiłem. Rozmowa z reżyserem Maciejem Gorczyńskim.

Przekłuć tę bańkę

Przekłuć tę bańkę
To paradoksalna korzyść z epidemii – uświadomiła, że sytuacja, w której zatrzymuje się cały świat, może się zdarzyć. Rozmowa z Pawłem Szkotakiem, twórcą teatru Biuro Podróży i prezesem zarządu Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów.

Będziemy bronić zespołów

Będziemy bronić zespołów
Pandemia to problem dla wszystkich. Pomoc rządu wydaje się niezbędna. Rozmowa z Władysławem Zawistowskim, dyrektorem Departamentu Kultury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Jeszcze będzie normalnie

Jeszcze będzie normalnie
Teatr robi się dla widza, nie dla dobrego samopoczucia artysty, który cieszy się z powrotu na scenę. Rozmowa z Jackiem Głombem, dyrektorem Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, wiceprezesem Unii Polskich Teatrów.

Teatr się obroni

Teatr się obroni
Po dwóch miesiącach chodzenia po pustym teatrze czułem się, jakby ktoś wyssał ducha z tej przestrzeni. Rozmowa z Andrzejem Hamerskim, zastępcą dyrektora ds. administracyjnych w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

Pensja nawet nie minimalna

Pensja nawet nie minimalna
Dziś najważniejszą kwestią do rozwiązania są zarobki aktorów i aktorek, zarówno freelancerów, jak i tych na etatach. Rozmowa z Maksymilianem Rogackim, przewodniczącym Związku Zawodowego Aktorów Polskich.

Opowiedzieć dramat

Opowiedzieć dramat
Większość dramaturgów na pytanie, czy doświadczali złych praktyk we współpracy z instytucjami, odpowiedziało: „tak”. Rozmowa z Igą Gańczarczyk, przedstawicielką Inicjatywy Dramaturżek, Dramatopisarek, Dramaturgów i Dramatopisarzy.

Wierzę w teatr

Wierzę w teatr
Dla mnie jest i zawsze było jasne, że nawet jeśli dziś mecz piłkarski wzbudza niesłychane emocje, to za pół wieku nikt nie będzie o nim pamiętał. Rozmowa z prezydentem Poznania Jackiem Jaśkowiakiem

Okręt flagowy

Zawsze jestem zażenowany, kiedy ktoś mnie pyta o idee, które chcę przekazać. Nie mam takich. Wartości w ogóle nie są czymś, co należy przekazywać. Można najwyżej ułatwić komuś drogę do nich. Rozmowa z Janem Englertem, dyrektorem artystycznym Teatru Narodowego w Warszawie.

Sprawa na scenie

Mam nadzieję, że nadchodzi czas teatru na bardzo wysokim poziomie, świetnie granego, reżysersko wysublimowanego, a do tego wszystkiego opartego na opowieści. Rozmowa z Arturem Tyszkiewiczem, dyrektorem artystycznym Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Baśniowa nie tylko z nazwy

Widzom podoba się, że nie ma tu bariery – „scena” znajduje się w samym środku, pomiędzy stolikami. Gdy zaczynamy grać, gramy dosłownie między widzami, animując lalki nie tylko w jednym kierunku, ale niejako dookoła, ponieważ wszędzie są widzowie. Rozmowa z Urszulą Binkowską, założycielką Baśniowej Kawiarenki.