Trudny romans z panią Moru

Trudny romans z panią Moru
Pół roku wystarczyło, żeby część widzów przyzwyczaiła się do wygody, do seriali oglądanych w Internecie. Rozmowa z Ireną Sierakowską i Piotrem Mokrzyckim, aktorką i aktorem Teatru Dramatycznego im. Szaniawskiego w Wałbrzychu.

Rozwalenie teatru to grzech, za który idzie się do piekła

Rozwalenie teatru to grzech, za który idzie się do piekła
Nie chciałbym wylądować znów w świecie, z jakiego śmiał się Bareja. Rozmowa z Robertem Gulaczykiem, aktorem, przewodniczącym Związku Zawodowego Aktorów Polskich w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy.

Teatr po stronie życia

Teatr po stronie życia
Mam mocno egalitarystyczny stosunek do pracy, taki sobie wyrobiłem. Rozmowa z reżyserem Maciejem Gorczyńskim.

Przekłuć tę bańkę

Przekłuć tę bańkę
To paradoksalna korzyść z epidemii – uświadomiła, że sytuacja, w której zatrzymuje się cały świat, może się zdarzyć. Rozmowa z Pawłem Szkotakiem, twórcą teatru Biuro Podróży i prezesem zarządu Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów.

Będziemy bronić zespołów

Będziemy bronić zespołów
Pandemia to problem dla wszystkich. Pomoc rządu wydaje się niezbędna. Rozmowa z Władysławem Zawistowskim, dyrektorem Departamentu Kultury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Jeszcze będzie normalnie

Jeszcze będzie normalnie
Teatr robi się dla widza, nie dla dobrego samopoczucia artysty, który cieszy się z powrotu na scenę. Rozmowa z Jackiem Głombem, dyrektorem Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, wiceprezesem Unii Polskich Teatrów.

Teatr się obroni

Teatr się obroni
Po dwóch miesiącach chodzenia po pustym teatrze czułem się, jakby ktoś wyssał ducha z tej przestrzeni. Rozmowa z Andrzejem Hamerskim, zastępcą dyrektora ds. administracyjnych w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

Pensja nawet nie minimalna

Pensja nawet nie minimalna
Dziś najważniejszą kwestią do rozwiązania są zarobki aktorów i aktorek, zarówno freelancerów, jak i tych na etatach. Rozmowa z Maksymilianem Rogackim, przewodniczącym Związku Zawodowego Aktorów Polskich.

Bez obrazy

Pracom nad Elementarzem towarzyszył dylemat, który – skrótowo – zamknąć by można w pytaniu: „Angażować się, czy się nie angażować?”. Rozmowa z reżyserem Piotrem Cieplakiem.

Offowy z ducha

Do niedawna, gdy ktoś zza granicy zgłaszał się do nas z pytaniem, co w sprawie Grotowskiego mamy do zaoferowania, musieliśmy z zakłopotaniem odpowiadać, że nic. Rozmowa z Waldemarem Raźniakiem, Prorektorem Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

Przebłysk przed egzekucją

Makbet jest spektaklem o wolności, o tym, że nie da się jej ludziom zabrać. Z pewnością jednak nie uprawiam polityki w teatrze, tak jak uważam, że nie powinno się tego robić w kościele. Rozmowa z Agatą Dudą-Gracz, reżyserką, scenografką i kostiumografką.