Kalina ZalewskaRecenzjeMałe WST, czyli łeb w łebStołeczna publiczność miała okazję zobaczyć sześć spektakli z całego kraju, dających obraz aktualnej kondycji dziecięcych teatrów.
Ewa Danuta GodziszewskaRozmowyOpowieść, którą chcemy realizowaćChcemy uczciwie rozmawiać, bez ideologicznego zacietrzewienia. Rozmowa z Piotrem Kulczyckim, szefem artystycznym Teatru Wolandejskiego z Warszawy.
Hanna BaltynRecenzjePełna szkieletów szafaW teatrze Syrena to spektakl nie tyle przełomowy, co krok na nowej drodze, dopuszczającej obok fars także dramat.
Małgorzata PiekutowaRecenzje¾ WSTWe środę, w ostatniej chwili, teatr z Lublina podłączył mnie do butli z tlenem. Ożyłam i następnego wieczoru poszłam na Wesele.
Hanna BaltynRecenzje Apostołowie formy – Malabar Fest! na 34. WSTTrochę daleko od szosy, w Przodowniku na Mokotowie odbył się przegląd sześciu wybranych przedstawień białostockiej grupy Malabar Hotel.
Patryk KenckiRecenzjeSłodkie żaleOrganizatorzy Gorzkich żali mieli z pewnością rację, kiedy opatrywali go formułą „festiwal, który uwiera”. Obojętność wobec pokazanych przedstawień jest chyba ostatnią rzeczą, która mogłaby się przytrafić widzowi.
Małgorzata KomorowskaRecenzjeKabaret zamiast JabłoniKabaret zamiast JabłoniW Ateneum Kościelniak zastosował niepohamowane decybele, nieraz zacierające czytelność tekstu, i nadekspresyjne aktorstwo.
Anna JazgarskaRecenzjeNie dobijaj się, nie otworzę ciW swoim najnowszym spektaklu Cienie. Eurydyka mówi Kleczewska ponownie schodzi do podziemi. I po raz kolejny jej przewodnikiem zostaje Jelinek.
Mateusz ŻurawskiRecenzje„Nic nie jest grane, teatr się spalił”„Losem teatru jest spłonąć” ‒ takie zdanie rozpoczyna esej o szczególnej historii gmachu przy placu Teatralnym w Warszawie.
Ewa Danuta GodziszewskaRecenzjeHistoria wesoła, a ogromnie przez to smutnaIgor Gorzkowski – reżyserujący tę sztukę w Teatrze Powszechnym – wyczuł doskonale, że Rewizor nie wymaga nachalnych uwspółcześnień.