“Klikając „Akceptuj”, wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji na stronie, analizy jej użytkowania. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, aby uzyskać więcej informacji.”
Preferencje
OdrzućAkceptuj
Privacy Preferences
Niezbędne
Zawsze Aktywne
Te elementy są wymagane, aby umożliwić podstawowe funkcjonowanie strony internetowej.
Analityczne
Te elementy pomagają operatorowi strony zrozumieć, jak działa strona, jak użytkownicy wchodzą z nią w interakcję oraz czy występują jakiekolwiek problemy techniczne.
Odrzuć wszystkie pliki cookieZapisz preferencje
Nie masz konta? Zaloguj sięZarejestruj się
Recenzje
Opinie
Rozmowy
Ludzie
Świat
Felietony
Więcej
KsiążkiVariaNadesłaneBaza teatrówKalendarium
Regiony
Zachodniopomorskie
Wielkopolskie
Warmińsko-mazurskie
Świętokrzyskie
Śląskie
Pomorskie
Podlaskie
Podkarpackie
Opolskie
Mazowieckie
Małopolskie
Łódzkie
Lubuskie
Lubelskie
Kujawsko-pomorskie
Dolnośląskie
LInk do facebooka
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA
Wyniki wyszukiwania

Doda z Dżemem

Nie tylko wówczas, gdy choreografia (Olga Lipska) nawiązuje do technik zumby, ale nawet wtedy, gdy jest bardziej klasyczna. Może dlatego, że są to najbardziej teatralne elementy spektaklu, utrzymanego – przede wszystkim – w poetyce telewizyjnej czy koncertowej.…

Więcej

Olśniewająca Olga Tokarczuk

Olśniewająca Olga Tokarczuk. Olśniewająca Olga Tokarczuk. Olśniewająca Olga Tokarczuk. Maciej Wojtyszko. Author.…

Więcej

Warszawska Opera Kameralna

SoliściSoprany: Marta Boberska, Tatjana Hempel, Gabriela Kamińska, Agnieszka Kozłowska, Sylwia Krzysiek, Kamila Lendzion, Iwona Lubowicz, Joanna Matraszek, Anna Mikołajczyk, Julita Mirosławska, Gabriela Orłowska (Silva), Olga Pasiecznik, Justyna Reczeniedi, Aleksandra Resztik, Małgorzata Rodek, Magdalena…

Więcej

Olga Katafiasz - przeglądaj wszystkie artykuły.

Olga Katafiasz. Olga Katafiasz. Autor. Teatrolożka i filmoznawczyni. PRZECZYTAJ TEŻ. Bądź na bieżąco. Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera. Przeczytaj. Inne. Biblioteka. Redakcja. Patronaty. Współpraca. Szkoła. Kontakt. Znajdziesz nas też tu: Facebook.…

Więcej

To, co nigdy nie odeszło

Olga Grzelak, Teatr Wybrzeże w Gdańsku. Anna Jazgarska. Author. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, doktor nauk humanistycznych. Referentka krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych poświęconych literaturze i kulturze.…

Więcej

O liście Benedykta Chmielowskiego do Olgi Tokarczuk

O liście Benedykta Chmielowskiego do Olgi Tokarczuk. O liście Benedykta Chmielowskiego do Olgi Tokarczuk. Piotr Cieplak. Author. Fot. Karol Budrewicz. Do Jaśnie Wielmożnej Pani Olgi Tokarczuk, którą jako dobrodziejkę swoją respektuję tudzież urbi et orbi za takową ogłaszam.…

Więcej

Jedyny

W porównaniu z tym premiera Dziadów A.D. ’68 zagrana została w atmosferze niemal liberalnej.Siedząca przy tym samym stole Olga Lipińska zwróciła uwagę na zainteresowania muzyczne Bardiniego. Mówił o sobie, że mógłby żyć bez teatru, ale bez muzyki – nie.…

Więcej

O otwartym liście miłosnym do Olgi Tokarczuk

O otwartym liście miłosnym do Olgi Tokarczuk. O otwartym liście miłosnym do Olgi Tokarczuk. Piotr Cieplak. Author. Fot. Karol Budrewicz. Cud! Strona tytułowa książki mówi o tym, o czym będzie w środku, i to tam jest!…

Więcej

Mapy i terytoria

Prosty pomysł wzbudza zainteresowanie branży, w życie Jeda wkracza właściciel galerii Franz Teller (Jacek Labijak) i Olga (Katarzyna Dałek), Rosjanka, wysoko postawiona pracownica Michelina.…

Więcej

O narracji

***Świeża noblistka, Olga Tokarczuk, słusznie jest nieczytana przez władze państwowe. Smród herezji – a herezja, drodzy Czytelnicy, to coś znacznie gorszego niż bezbożność – smród herezji kopci się. Herezja to wyższa piłka. Heretyczką jest Olga Tokarczuk.…

Więcej

Walizki z kamienia

Na początku Olga, Masza i Irina siedzą i rozmawiają. W finale ostatniego aktu scena ta pojawia się niczym w lustrzanym odbiciu. Siostry Prozorow czekają, filozofują, chcą wyjechać do Moskwy, ale podróż nadal pozostaje w sferze planów i marzeń.…

Więcej

Ciało

Choć zdaje się, że ten drugi pojawia się w powstałej pod opieką artystyczną Olgi Sawickiej Masarze cokolwiek niechcący. I właśnie dlatego wydaje się kluczowy. Wdziera się na scenę i przejmuje całą opowieść, zmuszając widzów do zastanowienia się, o czym tak naprawdę jest to przedstawienie.…

Więcej

Siła i sztuka baroku

Organizatorki IV Festiwalu Oper Barokowych – prezes i wiceprezes Stowarzyszenia Dramma per Musica, Lilianna Stawarz, kierownik muzyczny polskiej premiery i Anna Radziejewska, wyborna odtwórczyni postaci rycerza Ruggiera – miały taką artystkę: Olgę Pasiecznik, wyśmienitą w wykonawstwie muzyki baroku,…

Więcej

Być blisko

Pastelowa scenografia Olgi Ryl-Krystianowskiej buduje na scenie słupskiego Teatru Laki „Tęcza” przyjemny mikroświat – z zarysami miejskiej zabudowy w tle i centralną konstrukcją, która dość jednoznacznie informuje, gdzie się znajdujemy.…

Więcej

Pulpety wołowe a sensowność istnienia

Olga Katafiasz. Author. Teatrolożka i filmoznawczyni. Teatrolożka i filmoznawczyni. Fot. Andrzej Georgiew. Powieść Jerzego Pilcha swój tytuł zawdzięcza Księdze Eklezjasty, w której znajdujemy fragment o „innych rozkoszach synów ludzkich”.…

Więcej

Nic nie musisz

Bohaterowi nie udaje się zdążyć na pociąg, ale na peronie spotyka koleżankę ze studiów, Olgę. Młodzi szybko biorą ślub, Witek zostaje na uczelni, nie angażuje się politycznie, za to prowadzi szczęśliwe życie rodzinne.…

Więcej

Pani Dorota wie, co robi

Przecież Olga Tokarczuk i tak nie zmieni swoich poglądów, nie położy się krzyżem w Częstochowie, aby odpokutować za swój wegetarianizm i gnostycyzm.…

Więcej

Po orgii

Olga Ciężkowska, Jan Kanty Zienko, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu. Henryk Mazurkiewicz. Author. Doktor nauk humanistycznych, krytyk teatralny, członek redakcji portalu „Teatralny.pl”. Pisze dla „Teatru”, kwartalnika „nietak!…

Więcej

Naszość albo śmierć

Olga Tokarczuk w swoim niezwykłym wystąpieniu we Wrocławiu, pierwszym po informacji o przyznaniu nagrody Nobla, nie mówiła prawie nic o swoim pisarstwie, ale o rzeczach dużo ważniejszych: o końcu świata i o beztrosce ludzi.…

Więcej

Rozbite naczynia

Genowefa Niebieska (Olga Barbara Długońska) próbuje własną niepełność załatać spojrzeniem młodego Eliego (Krzysztof Berendt), Kłoska (Monika Babicka) „układa” siebie z oddechów leżących na jej ciele mężczyzn.…

Więcej

Karta seniora

Nigdy ich nie kończyła” – tak napisze o naszej tancerce Olga Tokarczuk. To jej opowiadanie ze zbioru Gra na wielu bębenkach posłużyło za inspirację dla dramatopisarza Artura Pałygi.…

Więcej

Ja to inni

Operę filmową Zagubiona autostrada skomponowała Austriaczka Olga Neuwirth do słów rodaczki Elfriede Jelinek. Neuwirth w swojej muzyce kreatywnie przemienia bardzo różne i często sprzeczne tradycje we własny, rozpoznawalny język wypowiedzi.…

Więcej

Zafiksowani na remiksowaniu

Czemu wybór padł na tych konkretnych artystów: Mikołaja Mikołajczyka, Tomasza Bazana, Kayę Kołodziejczyk, Olgę de Soto i Martina Nachbara, którzy wezmą udział w projekcie? Nie przejęliśmy idei archeologii od nikogo, wydaje się, że ona zrodziła się równocześnie w różnych obszarach geograficznych.…

Więcej

U „cioci Stasi”

Kilka lat temu, będąc w Lipsku, udałem się z pielgrzymką do Kościoła św. Tomasza, bo wiadomo, Thomaskirche, Jan Sebastian Bach… A po drodze minąłem ponure brudnobrązowe budynki nawet jak na socjalistyczne budownictwo odznaczające się wyjątkową szpetotą. To była lipska kwatera Stasi.…

Więcej

Scena na Piętrze

Gwiazdy sceny: Nina Andrycz, Adam Ferency, Olga Bończyk, Adam Hanuszkiewicz, Paulina Holtz, Krystyna Janda, Antonina Kowtunow, Robert Kudelski, Krzysztof Kolberger, Jan Machulski, Jerzy Nowak, Joanna Rawik, Olga Sawicka, Wojciech Siemion, Henryk Talar, Roman Wilhelmi, Małgorzata Zajączkowska, Zbigniew…

Więcej

Teatr LipZezRew

Bożena ZezulaEdyta NiemiecTomasz Lipski. artykuły które mogą cię zainteresować. Inne Teatry. Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera. Przeczytaj. Inne. Biblioteka. Redakcja. Patronaty. Współpraca. Szkoła. Kontakt. Znajdziesz nas też tu: Facebook.…

Więcej

W poczekalni

Mam nadzieję, że u Olgi Tokarczuk jest ta opowieść. Że jej teraz nie wymyślam i że jej sobie nie dopowiedziałem. Szykowanie się na wyprawę po Europie Zachodniej w głębokim Peerelu. Z konserwami, by mieć co jeść, z namiotem na dachu niepewnego samochodu z tej strony muru.…

Więcej

Schwärmerei, czyli męska kuracja

O tym, że Empuzjon Olgi Tokarczuk to dobry materiał na film, raczej nikogo przekonywać nie trzeba. Mroczna historia, która rozgrywa się w sanatorium w Görbersdorfie, to w istocie seria gotowych „kadrów filmowych”, które autorka szkicuje ze szczególną dbałością o detale i plastyczność obrazu.…

Więcej

Potrzebna pomoc!

Małżonkowie Olga (Beata Deutschman) i Norbert (Przemysław Kania) mają piękny dom, którym opiekuje się pomoc domowa, Nadia (Ryszarda Bielicka-Celińska). Wszystko zaczyna się, kiedy gospodarze postanawiają wyjechać na weekend.…

Więcej

Kobiety na zgliszczach

Stefan Chwin i Ewa Lipska w ich niedawnych wywiadach dla „Gazety Wyborczej”, wyraża obawę przed realniejącą groźbą wojny.Trudno więc zaprzeczyć, że zamierzone przez realizatorki przesłanie Trojanek wystawionych w Teatrze Polskim do mnie dotarło. Do diaska! Czyżbym był kobietą?…

Więcej

Kosmici chcą miłości

Przyczepić można się jedynie do drobiazgów – jedna piosenka więcej zdynamizowałaby akcję i byłoby dobrze, gdyby część projekcji wideo Olgi Balowskiej mocniej „siedziała” w klimacie lat siedemdziesiątych (przy czym to zastrzeżenie nie dotyczy filmowego wkładu do Złotych płyt w finale).…

Więcej

Poręczny punkt wyjścia

Po obejrzeniu kaliskiej premiery Transfugium w reżyserii Krzysztofa Rekowskiego natychmiast sięgnąłem do Opowiadań bizarnych Olgi Tokarczuk i mój szacunek dla świetnej roboty reżysera-adaptatora wzrósł.…

Więcej

Barokowe oblicza miłości

Olga Pasiecznik kreująca tę rolę, drobna i zgrabna, w takim ubiorze doskonale się czuje; teraz przecież noszą spodnie wszystkie młode dziewczyny. Jej Händlowska Ginewra to jedna z najwspanialszych kreacji w bogatym dorobku tej wielkiej artystki.…

Więcej

Tęsknoty za iluzją

Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny wystawiono po raz pierwszy w Lipsku, bo Otto Klemperer (1885-1973), dyrektor Königliches Operntheater w Berlinie, zerwał rozmowy po przeczytaniu libretta. Lipska prapremiera 9 marca 1930 roku przeszła do teatralnej legendy.…

Więcej

Przeciw znikaniu

Olga Katafiasz. Author. Teatrolożka i filmoznawczyni. Teatrolożka i filmoznawczyni. NIC Krzysztofa Garbaczewskiego jest – wbrew wrażeniu, jakie można odnieść podczas oglądania spektaklu – bardzo precyzyjnie skonstruowanym przedstawieniem.…

Więcej

Kogut, który ukradł zbrodnię

Kot Olgi Przeklasy ma szaro-białe marynarskie pasy i takąż rogatą czapeczkę, Katarzyna Kopczyk intryguje peruką afro i upudrowaną twarzą w roli Pieska, Świnka Małgorzaty Hachlowskiej właśnie wróciła z kąpieli nad rzeką, ma zawiązaną w cztery rogi chusteczkę na głowie.…

Więcej

Teatralny apokryf

Tym bardziej cieszy fakt, że do wąskiego grona zaliczyć dziś można sceniczną realizację Ksiąg Jakubowych Olgi Tokarczuk w reżyserii Eweliny Marciniak w Teatrze Powszechnym w Warszawie.…

Więcej

Na zimowy spleen

Olga Katafiasz. Author. Teatrolożka i filmoznawczyni. Teatrolożka i filmoznawczyni. Na przełomie października i listopada krakowska Bagatela zaprezentowała dwie premiery: Pitawal w reżyserii Anny Rokity i Najdroższego w reżyserii Giovanny’ego Castellanosa.…

Więcej

List(y) z Rosji

Nadieżda (najlepsza z żeńskiej części zespołu Dorota Lulka), Irina (Olga Barbara Długońska), Sofia Antonowna (Elżbieta Mrozińska), Natasza (Marta Kadłub) i Olga (Monika Babicka) różnią się wiekiem, statusem społecznym, temperamentem. Każda z nich inaczej reaguje na wieść o „awarii” okrętu.…

Więcej

Szybko, sugestywnie i skutecznie

Olga Lipińska, realizacja 1985, premiera marzec 1987 – dwa lata na półce!) z również niezapomnianym Januszem Gajosem w tejże samej roli wiejskiego kacyka.…

Więcej

Teatr Groteska

Filipowicz, Adam Godlewski, Krzysztof Grygier, Małgorzata Hachlowska, Oliwia Jakubik, Diana Jędrzejewska, Marek Karpowicz, Andrzej Kopczyk, Katarzyna Kopczyk, Maja Kubacka, Katarzyna Kuźmicz, Natasza Leśniak, Karol Miękina, Paweł Mróz, Marta Mück, Dominik Olechowski, Iwona Olszewska, Grzegorz Polański, Olga…

Więcej

ATM Scena na Bielanach

Magdalena Boczarska, Małgorzata Foremniak, Joanna Koroniewska, Joanna Kurowska, Edyta Olszówka, Katarzyna Skrzynecka, Hanna Śleszyńska, Artur Barciś, Szymon Bobrowski, Olga Bołądź, Piotr Gąsowski, Tomasz Kot, Paweł Królikowski, Kacper Kuszewski, Wojciech Malajkat, Dominika Ostałowska, Cezary Pazura,…

Więcej

Legion i każda/y z nas

Olga Katafiasz. Author. Teatrolożka i filmoznawczyni. Teatrolożka i filmoznawczyni. fot. Klaudyna Schubert. Jak opowiedzieć o cierpieniu – takim, którego nie opisuje epitet „niewyobrażalne”?…

Więcej

Czarny róż

Z jednej z nich wyłoni się błyszcząca cekinami Olga Bury. Wszystkie kostiumy, a będzie ich wiele, łączy kolor, różni odcień. Niektóre są widowiskowe – jak falbaniasta suknia, w którą ubiorą Burą. Ciuchy leżą stertą w głębi sceny.…

Więcej

Zdejmujemy bezpieczną zasłonę

Mamy więc operatora kamery (Kamil „Wallace” Walesiak), lektorkę (Olga Mysłowska), której głos wprowadza na scenę kolejne postaci, nawet tworzoną na żywo ścieżkę dźwiękową (Polpo Motel: Olga Mysłowska, Daniel Pigoński).…

Więcej

Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza

Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Maria Ciunelis, Paulina Gałązka, Jadwiga Jankowska-Cieślak, Julia Kijowska, Emilia Komarnicka, Julia Konarska, Agata Kulesza, Joanna Kulig, Katarzyna Łochowska, Dorota Nowakowska, Olga Sarzyńska, Magdalena Schejbal, Ewa Telega, Marzena Trybała, Katarzyna Ucherska, Magdalena…

Więcej

Rosita, Bianca, Carmela i inne dziewczyny z dzielnicy

Ta ciasna przestrzeń z wyeksponowanym barem i przedłużeniem scenicznych desek w postaci przecinającego widownię wybiegu bardzo dobrze oddaje klimat przedstawionego w spektaklu mikroświata – podrzędnego baru, w którym spotykają się co wieczór Rosita (Beata Buczek-Żarnecka), Bianca (Olga Barbara Długońska…

Więcej

Kołonotatnik 79: Kac. Gorycz. Inne strachy

Podobno serial Strzępki i Demirskiego ma nawiązywać w swojej formule do Kabareciku Olgi Lipińskiej (Strzępka nie raz i nie dwa podkreślała swego czasu w wywiadach swoją fascynację tym programem). Pamiętacie, jak u Lipińskiej pojawiali się bohaterowie na skecz, monolog i piosenkę?…

Więcej

Szukając Ani

Olga Katafiasz. Author. Teatrolożka i filmoznawczyni. Teatrolożka i filmoznawczyni. Fot. Anna Kaczmarz. Ucieszyłam się, naprawdę – to duża frajda zobaczyć Anię z Zielonego Wzgórza na scenie.…

Więcej

Medytacje w ruchu

Mogliśmy przez chwilę spoglądać na tancerzy z góry.Wielką rolę w sukcesie przedstawienia odegrało światło, trafnie i oszczędnie wyreżyserowane przez Olgę Skumiał. Reflektory wydobywały z mroku pustej sceny czyste bryły ludzkich ciał perfekcyjnie i teatralnie skutecznie.…

Więcej

Teatr K3

Lipowa 18/9. 15-427. Białystok. 85 744 54 02. biuro@teatrk3.pl. Zarząd. artykuły które mogą cię zainteresować. Inne Teatry. Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera. Przeczytaj. Inne. Biblioteka. Redakcja. Patronaty. Współpraca. Szkoła. Kontakt. Znajdziesz nas też tu: Facebook.…

Więcej

Monumentale, ma non troppo

Na przykład o tym, że głównym tematem dyskusji podczas przerwy i po zakończeniu spektaklu było (oczywiście oprócz afery z podwójnymi biletami) nie tyle samo obsadzenie przez reżyserkę w roli zakochanego w Annie pazia Smetona mezzosopranistki Olgi Maroszek (skoro mezzosopran, to musi to być kobieta, jako…

Więcej

Nietrudno być prorokiem

Kiedyś rozmawialiśmy o tym z Olgą Lipińską, która stwierdziła, że takie rzeczy niszczy się przez pięć lat, a odbudowuje przez sto.…

Więcej

Kołonotatnik 61: Lupa i inne potwory

I teraz dwie córki, Olga i Anna, rozmawiają o ojcu, Anna znajduje na ziemi zgubioną przez kogoś fotografię, obie z Olgą oglądają zdjęcie, próbując rozszyfrować, kogo przedstawia, aż w końcu Olga ukradkiem schowa je do kieszeni.…

Więcej

Moc czarownicy

Almirena (Olga Pasiecznik) oddaje się miłosnym marzeniom i wtedy nad nią po ptasiemu, po prostu rozkosznie ćwierka flet (dosłownie nad nią, gdyż flecistkę usadzono na balkonie).…

Więcej

19:30?...

W roli Esmeraldy – na scenie Współczesnego Marta Lipińska. To nie pierwsze jej spotkanie ze sceniczną starością. Dwie dekady temu na tej samej scenie w Martwych duszach grała upiorną staruchę Koroboczkę.…

Więcej

Przebudzenie

Teatr Powszechny w Warszawie Zła Krew reżyseria i dramaturgia: Jura Dzivakouwspółpraca dramaturgiczna: Marta Sokołowskascenografia i kostiumy: Tatsiana Dzivakovamuzyka: Olga Podgaiskayawideo: Kanaplev i Leidykmontaż dźwięku (miksowanie i remastering): Vitali Appowobsada: Aleksandra Bożek, Ekaterina Ermolovich…

Więcej

Przeciw-ikonografie szaleństwa

Kiedy przed obejrzeniem internetowego spektaklu Adrianny Alksnin przystąpiłam do lektury książki Olgi Hund Psy ras drobnych, na podstawie której został on zrealizowany, w mojej głowie bardzo szybko pojawiło się skojarzenie z wydanymi w Polsce niedawno Wspomnieniami z domu wariatów Christine Lavant.…

Więcej

Tekst wygłoszony na pogrzebie Adama Kiliana, w dniu 4 lipca 2016 roku

Tekst wygłoszony na pogrzebie Adama Kiliana, w dniu 4 lipca 2016 roku. Tekst wygłoszony na pogrzebie Adama Kiliana, w dniu 4 lipca 2016 roku. Henryk Izydor Rogacki. Author. Historyk teatru, krytyk, nauczyciel akademicki. Autor książek (m.in.…

Więcej

Śmierć złotych rybek

Podobnie jak bolesna story położnej, wyrzuconej ze szpitala za zaniedbania lekarza pijanego na dyżurze (niezwykle wiarygodna Olga Żmuda).…

Więcej
Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera
Dołączając akceptujesz naszą politykę prywatności oraz warunki korzystania z portalu zawarte w regulaminie.
Dziękujemy!
Oops! Coś poszło nie tak, spróbuj ponownie.
Przeczytaj
Świat
Nadesłane
Książki
Varia
Felietony
Historia teatru
Ludzie
Rozmowy
Opinie
Recenzje
Inne
Biblioteka RedakcjaPatronatyWspółpracaSzkołaKontakt
Znajdziesz nas też tu:
Facebook
Projekt „Ogólnopolski portal Teatralny.pl” jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programów MKiDN, priorytet TEATR
Logo Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Logo Krajowego planu odbudowy.Flaga Polski z tekstem Rzeczpospolita Polska.Logo Uni Europejskiej. Z tekstem: sfinansowane przez Unię Europejską. NextGenerationEU.
Powered by malto.digital
© 2024 wszelkie prawa zastrzeżone teatralny.pl
Regulamin
Ustawienia Cookies