“Klikając „Akceptuj”, wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji na stronie, analizy jej użytkowania. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, aby uzyskać więcej informacji.”
Preferencje
OdrzućAkceptuj
Privacy Preferences
Niezbędne
Zawsze Aktywne
Te elementy są wymagane, aby umożliwić podstawowe funkcjonowanie strony internetowej.
Analityczne
Te elementy pomagają operatorowi strony zrozumieć, jak działa strona, jak użytkownicy wchodzą z nią w interakcję oraz czy występują jakiekolwiek problemy techniczne.
Odrzuć wszystkie pliki cookieZapisz preferencje
Nie masz konta? Zaloguj sięZarejestruj się
Recenzje
Opinie
Rozmowy
Ludzie
Świat
Felietony
Więcej
KsiążkiVariaNadesłaneBaza teatrówKalendarium
Regiony
Zachodniopomorskie
Wielkopolskie
Warmińsko-mazurskie
Świętokrzyskie
Śląskie
Pomorskie
Podlaskie
Podkarpackie
Opolskie
Mazowieckie
Małopolskie
Łódzkie
Lubuskie
Lubelskie
Kujawsko-pomorskie
Dolnośląskie
LInk do facebooka
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA
Wyniki wyszukiwania

Świat w głowie Saszki

Marta Zając zbudowała więc na scenie Współczesnego przestrzeń odrealnioną, pokazującą, gdzie naprawdę rozgrywa się ta cała historia. Ta ascetyczna scenografia pokazuje po prostu, że wszystko to rozgrywa się prawdopodobnie poza realnością. Istnieje tylko w głowie bohatera.…

Więcej

Zona

Teatr Animacji w PoznaniuHeinz JanischCałe królestwo królareżyseria: Marcin Jarnuszkiewiczscenografia: Marta Zając i Marcelina Jarnuszkiewiczmuzyka: Mateusz Dębskireżyseria światła: Prot Jarnuszkiewiczobsada: Magdalena Dehr, Julianna Dorosz, Sylwia Koronczewska-Cyris, Marek A.…

Więcej

Klisze i pęknięcia

Teatr Polski w Bielsku-BiałejBolesław PrusLalkaadaptacja: Artur Pałygareżyseria: Aneta Groszyńska scenografia: Marta Zająckostiumy: Paweł Cukiermuzyka: Jerzy Rogiewiczruch sceniczny: Katarzyna Zielonkaobsada: Kazimierz Czapla, Jadwiga Grygierczyk, Oriana Soika, Adam Myrczek, Maria Suprun, Jerzy Dziedzic…

Więcej

Mrożek, czyli gąbka

Tych ostatnich odstręczała zapewne już sama budowa tych miniatur – konstrukcja nakazująca dyscyplinę i ascezę, w której nie ma miejsca na działalność opisaną przez Konrada Górskiego i Martę Fik słynnym sformułowaniem „reżyser ma pomysły”.…

Więcej

Operacja: Idealne święta albo Babuniu, odpuść

To pytanie stawiają przed młodymi widzami w swoim tekście Marta Guśniowska i Zbigniew Niecikowski w inscenizacji jej (Nie)idealnych świąt.…

Więcej

Concerto na Żabkę, cienie i Dyzia

Kolejnym znakomitym twórcą zaproszonym przez dyrektora Marka Waszkiela do współpracy z poznańskim Teatrem Animacji jest Włoch Fabrizio Montecchi, związany z Teatro Gioco Vita z Piacenzy, światowej sławy zespołem, od dziesięcioleci kultywującym i rozwijającym trudną sztukę teatru cieni.…

Więcej

Lukier, cukier i landrynki

Na afisz Gliwickiego Teatru Muzycznego tytuł trafił 27 marca. Reżyserka Maria Sartova zaproponowała widzom optymistyczną, sielankową opowieść, która działa jak katalizator wspomnień z dzieciństwa.…

Więcej

Tramwaj donikąd

Jaki cel miały wyświetlane fragmenty słynnej bajki Wilk i zając? Długo starałam się rozgryźć sens tych cytatów, ale nie jestem w stanie zrozumieć zawiłych intencji reżyserki.…

Więcej

Marta Fik - przeglądaj wszystkie artykuły.

Marta Fik. Marta Fik. Autor. PRZECZYTAJ TEŻ. Bądź na bieżąco. Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera. Przeczytaj. Inne. Biblioteka. Redakcja. Patronaty. Współpraca. Szkoła. Kontakt. Znajdziesz nas też tu: Facebook.…

Więcej

Sen mara

Sen mara. Sen mara. Tomasz Mościcki. Author. Doktor nauk humanistycznych, krytyk teatralny, dziennikarz. Absolwent Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej PWST. Autor książek: Teatry Warszawy 1939. , Teatr Qui Pro Quo. Kochana stara buda. , Teatry Warszawy 1944-45.…

Więcej

Sen mara…

Sen mara…. Sen mara…. Sen mara…. Alicja w krainie snów. , reż. Wawrzyniec Kostrzewski, Teatr Ateneum. Tomasz Mościcki. Author. Doktor nauk humanistycznych, krytyk teatralny, dziennikarz. Absolwent Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej PWST. Autor książek: Teatry Warszawy 1939. , Teatr Qui Pro Quo.…

Więcej

Po nitce do kłębka

Pojawia się tu także przebiegający przez scenę zając (Mirosław Kotowicz) – jego obecności w sztuce nikt z bohaterów nie jest w stanie uzasadnić, za to wcale nie przejmują się tym najmłodsi widzowie, którzy ochoczo reagują na każde błyskawiczne wkroczenie uszatego osobnika.Jest w katowickim spektaklu…

Więcej

Dlaczego?

Warto zwrócić uwagę na Jentl ze względu na energię aktorskiego zespołu, występującego tu w potężnym składzie: Marta Masłowska, Patrycja Bukowczan, Julian Knaf, Maria Makowska-Franceson, Jerzy Przewłocki i Jakub Kondrat, prócz wspomnianych ról w Jentl grają także Lesław Ostaszkiewicz, Teresa Suchodoska…

Więcej

Jedna jest zawsze ostrzem

Juliusza Osterwy w Lublinie jednoczy siły i wymienione kategorie, wystawiając w pełnym składzie sztukę Marat/Sade na podstawie dramatu Petera Weissa Męczeństwo i śmierć Jean Paul Marata przedstawione przez zespół aktorski przytułku w Charenton pod kierownictwem pana de Sade’a.Na afisz i sztandar artyści…

Więcej

Udręki listopadowe

Marta Streker, Teatr Układ Formalny. Mirosław Kocur. Author. Reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im.…

Więcej

Apel wrocławian

Maria Bursztyn 19. dr Beata Kaczmarczyk 20. prof. Anna Kochan 21. prof. Dariusz Dybek 22. dr Olga Taranek-Wolańska 23. Jerzy Tarnacki 24. prof. Luiza Rzymowska 25. dr Agnieszka Małocha-Krupa 26. Marta Gołębiowska 27. prof. Piotr Lewiński 28. Diana Górska-Lewińska 29. prof. Magdalena Gołaczyńska 30.…

Więcej

Solidaremność

Dyrygentura to znajoma, lecz czy ma znaczenie, że taką figurę chóru od dawna eksploruje Marta Górnicka, skoro w spektaklu Bartosza Szydłowskiego też działa?Wałęsa się wyróżnia. Charakterystyczny krok, ręce w górze, znane wszystkim gesty. Zaczyna nadawać kierunek. Wszyscy za nim.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 18 marca

Szczęśliwe dni: 18 marca. Szczęśliwe dni: 18 marca. Janusz Majcherek. Author. Fot. Karol Budrewicz. Lekko nie jest. Gdzieś tam jakiś juror zagapił się na dekolt młodziutkiej recytatorki i od razu ma przechlapane: artykuły demaskujące, listy protestacyjne, solidarnościowe gesty innych recytatorów.…

Więcej

Skąd i dokąd

Przedstawienie Maćko Prusaka nie kończy się słynnym monologiem Rozalindy (Marta Stalmierska), co więcej, na scenie nie widzimy ślubów zakochanych par.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 18 marca

Szczęśliwe dni: 18 marca. Szczęśliwe dni: 18 marca. Szczęśliwe dni: 18 marca. Janusz Majcherek. Author. I tak się właśnie kończy światI tak się właśnie kończy światI tak się właśnie kończy światNie hukiem ale skomleniem.Ostatnie wersy Wydrążonych ludzi T.S.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 6 marca

Szczęśliwe dni: 6 marca. Szczęśliwe dni: 6 marca. Janusz Majcherek. Author. Fot. Karol Budrewicz. Czytając Księgę widowisk, miałem dwa marzenia.…

Więcej

Maria Stuart bez gwiazd

Maria Stuart bez gwiazd. Maria Stuart bez gwiazd. Maria Stuart. bez gwiazd. Krzysztof Teodorowicz. Author. Fot. Krzysztof Bieliński. Dlaczego właśnie Maria Stuart?…

Więcej

Szczęśliwe dni: 13 marca

Szczęśliwe dni: 13 marca. Szczęśliwe dni: 13 marca. Janusz Majcherek. Author. Fot. Karol Budrewicz. Teatr jest sztuką ulotną. Odkrywcza myśl, nieprawdaż? Godna Słownika komunałów Flauberta. Ale nic to, pobawmy się banałem.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 27 marca

Szczęśliwe dni: 27 marca. Szczęśliwe dni: 27 marca. Janusz Majcherek. Author. Fot. Karol Budrewicz. Chcecie bajki? Oto bajka. W pierwszych latach powojennych krążył po naszym kraju zespół artystów-liliputów. Tworzyli trupę teatralną o nazwie Gnom.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 26 marca

Szczęśliwe dni: 26 marca. Szczęśliwe dni: 26 marca. Janusz Majcherek. Author. Fot. Karol Budrewicz. Przeczytałem Dzienniki Andrzeja Łapickiego. La Rochefoucauld twierdził, że więcej zyskamy, ukazując się takimi, jakimi jesteśmy, niż usiłując się wydawać takimi, jakimi nie jesteśmy.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 12 marca

Szczęśliwe dni: 12 marca. Szczęśliwe dni: 12 marca. Janusz Majcherek. Author. Fot. Karol Budrewicz. Ciemności kryją ziemię i lud we śnie leży! – to Mickiewicz.Noc jest czarna, ale będzie czarniejsza – a to Miłosz.To tak w kółko.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 9 marca

Szczęśliwe dni: 9 marca. Szczęśliwe dni: 9 marca. Szczęśliwe dni: 9 marca. Janusz Majcherek. Author. „Jak żyć, panie premierze?” – zagadnął ktoś Donalda Tuska. Ja bym zapytał: „Po co żyć?”…

Więcej

Szczęśliwe dni: 1 marca

Szczęśliwe dni: 1 marca. Szczęśliwe dni: 1 marca. Janusz Majcherek. Author. Fot. Karol Budrewicz. Przeniosłem się do Warszawy w 1975 roku, czyli dokładnie wtedy, gdy Zygmunt Hübner objął Teatr Powszechny. Przyjechałem z prowincji, ale nie ze Słoikowa (jak mawiają artyści Pożaru w Burdelu).…

Więcej

Hucpa z grzybnią

Na zajęcia uczęszczają i pod grzybowymi pseudonimami kryją się także: mający problemy z agresją Rydz (Mamadou Góo Bâ); entuzjasta czakramów i jedności z kosmosem Borowik (Oskar Stoczyński); przez rozliczne problemy dręczona i nadziei w psychodelikach upatrująca Purchawka (Natalia Lange) oraz Kurka (Maria…

Więcej

Józef w kościele

Pracownia Staropolska to nieformalna grupa, która postanowiła zająć się inscenizacją dramatów staropolskich, słabo obecnych w polskim repertuarze. Pierwszą premierą przygotowaną przez Pracownię był XVI-wieczny Żywot Józefa Mikołaja Reja, wyreżyserowany przez Jarosława Gajewskiego.…

Więcej

Święci z blokowiska

Izabella Malik, Marta Tadla, Jarosław Czarnecki i Hubert Waljewski nieustannie wymieniają się postaciami, przedstawiając przede wszystkim te życiorysy, które najłatwiej wpisać w muzyczno-rytmiczną strukturę spektaklu.…

Więcej

Teatr Profilaktyczny im. Marka Kotańskiego

Marka Kotańskiego. baza teatrów. Teatr Profilaktyczny im. Marka Kotańskiego. ul. Karmelicka 28/9 A. 31-128. Kraków. 12 430 19 20. biuro@profilaktyczny.pl. Zarząd. dyrektor: Adam Rynkiewicz. Socials. Facebook. Strona www. artykuły które mogą cię zainteresować. Inne Teatry.…

Więcej

Urocze trolle i wściekłe krasnale

Jakub Krofta, Maria Wojtyszko, Wrocławski Teatr Lalek. Mirosław Kocur. Author. Reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im.…

Więcej

Ciemny grylaż powraca

Secrescu (Marta Chodorowska) sprawia wrażenie mało rozgarniętej, ale dobrze wie, co zrobić, żeby wkraść się w łaski swego szefa.…

Więcej

Tam, gdzie rosną stokrotki

Wspomniany jubileusz zebrał w Teatrze Polskim międzynarodowy zespół: spektakl wyreżyserował Yojiro Ichikawa, scenografię i kostiumy przygotowała Marta Kuliga, za dramaturgię odpowiada Daria Sobik, autorką muzyki (wykonywanej na żywo) jest Natsumi Ishikawa, a Natsumi Kuroda, Michalina Rodak i Marcin Zawodziński…

Więcej

Rywalizowali

Tymczasem u Petera Weissa w Męczeństwie i śmierci Jean Paul Marata… bardziej takiej dwubiegunowości oczekujemy, niż ją znajdujemy.…

Więcej

Przypadek i fatum

„Tajemnica, zając kica”– jak, wyprzedzając epokę, napisała dawno temu Katarzyna Lengren.…

Więcej

Polsce na ratunek

Marta Górnicka. Teatr Polski w Poznaniu. Mirosław Kocur. Author. Reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im.…

Więcej

5+ ​

Ich autorką jest Marta Guśniowska. Zapamiętaj to nazwisko. Niech posłuży Ci za jeden z drogowskazów, dzięki którym nie zgubisz się na licznych mapach teatralnych.…

Więcej

Dziady poznańskie, czyli gdzieś już widziałem ten film

Pozostałe sceny z Józiem i Rózią (Grzegorz Gołaszewski i Marta Szumieł) ubranymi niczym bliźniaczki z. Lśnienia. , oraz z Zosią (Marta Zaremba), ubraną w strój czirliderki z pomponami oraz z przepaską na oku, (wyglądającą jak skrzyżowanie bohaterek. Kill Billa. i. Grindhouse: Death Proof.…

Więcej

Życie albo strata

Naprzeciwko Wawra, po drugiej stronie pustej przestrzeni, za czarnym pulpitem, miejsce zajął równie fantazyjnie ubrany Łukasz Stawarczyk (za kostiumy i przestrzeń odpowiada Marta Szypulska). Białe ściany, ostre światło – wszystko jak na dłoni, transparentnie. Wyraźnie.…

Więcej

Wilk na dworcu

Marta Marzęcka i Piotr Wiśniewski, Teatr Żelazny w Katowicach. Magdalena Figzał-Janikowska. Author. Wilk, Koza i Koźlęta. , Teatr Żelazny w Katowicach. Czy teatr może funkcjonować na dworcu?…

Więcej

Brawurowa buffa

Wobec tego nasz cyrulik zajął miejsce golonego, a Bartolo przekomicznie dmuchał mu w oczy, najpierw subtelnie i czule, później mocniej.…

Więcej

Jak to zrobić, żeby być szczęśliwą

Drugim kompozytorem tworzącym muzykę do spektaklu jest Andrzej Smolik.Mimo że Jan i Maria Peszek z oczywistych względów zajmują pierwszy plan opowieści, aktorzy i aktorki Teatru Słowackiego tworzą w Sercu ze szkła pełne i wyraziste role.…

Więcej

Pełna kultura jubileuszowa

Cóż, dziś już mało kto pamięta o ówczesnych sławach takich jak Natasza Zylska, Marta Mirska, Zbigniew Kurtycz, Janusz Gniatkowski czy Rena Rolska.…

Więcej

Moment niedźwiedzia i ucieczka na Marsa

Moment niedźwiedzia i ucieczka na Marsa. Moment niedźwiedzia i ucieczka na Marsa. 24. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt, Toruń 19–25 maja 2018. Magda Piekarska. Author. Lokis. reż. Łukasz Twarkowski. fot. Dmitrij Matvejev.…

Więcej

Teatr Wybrzeże

Dorota Androsz, Mirosław Baka, Justyna Bartoszewicz, Piotr Biedroń, Magdalena Boć, Małgorzata Brajner, Agata Bykowska, Monika Chomicka-Szymaniak, Piotr Chys, Katarzyna Dałek, Katarzyna Figura, Krzysztof Gordon, Jerzy Gorzko, Grzegorz Gzyl, Sylwia Góra-Weber, Marta Herman, Michał Jaros, Ewa Jendrzejewska…

Więcej

Paluszki rybne

Reżyserią i opracowaniem tekstu zajął się dyrektor artystyczny teatru Maciej Podstawny.…

Więcej

Uszatek bez telefonu

Urzekają Klaudia Kalinowska i Adrianna Maliszewska – ich dwa zające zdają się być wprawiane w ruch tą samą dłonią.…

Więcej

Palcem po wodzie

Wieloznaczność sprzyja co prawda poszukiwaniom i konstruowaniu rozmaitych interpretacji, ale musimy się tym zająć sami. Spada na nas odpowiedzialność za uruchomienie transgresyjnego potencjału.…

Więcej

Kabaretlalka

Wyrzucona z czasopisma dla ciężko pracujących kobiet za nieudany wywiad z Wisłą i nieżyciowe artykuły, dostaje na drogę od redaktor naczelnej wizytówkę Babci Księżyc (Maria Maj).…

Więcej

„Wszystkich nie uciszycie” – Stefa Grodzieńska o życiu i śmierci

To przekonanie oczywiście podzielał Jerzy Jurandot, mąż Stefy, błyskotliwie grany przez Krzysztofa Godlewskiego, i Fryderyk Jarosy, w wykonaniu Marka Grabinioka budzący sympatię nawet u osób podejrzliwie postrzegających (tak, mówię o sobie) idealizowanie dyrektora-artysty przez Grodzieńską.…

Więcej

Fszystko jak nalerzy

reżyser ten sam, podobnie jak scenografka (tej akurat nie mam właściwie nic do zarzucenia), lecz nie ta literatura i nie ta artystyczna klasa całości.Ostatnie krytyczne spostrzeżenie: aktorki oraz aktorzy gorzowskiego teatru są słabo przygotowani wokalnie do zadań wcale nieskomplikowanych, bo muzyka Marka…

Więcej

Biały królik (a w tle służbowa performerka)

Zwykle trudno jest pogodzić się z nim nauczycielkom nawykłym do tego, iż sygnałem zaangażowania klasy w to, co proponują, jest cisza.Ten długi wstęp służy temu, by wytłumaczyć sytuację, w jakiej znalazłam się, oglądając w toruńskim Baju Pomorskim Alicję w Krainie Czarów w reżyserii Marka Ciunela.…

Więcej

Torben zbiera torby i leci na Marsa

Torben zbiera torby i leci na Marsa. Torben zbiera torby i leci na Marsa. Po nas choćby kosmos. , reż. Paweł Świątek, Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu. Henryk Mazurkiewicz. Author. Doktor nauk humanistycznych, krytyk teatralny, członek redakcji portalu „Teatralny.pl”.…

Więcej

Małe pozaziemskie narracje

Wrocławski Wydział Lalkarski PWST przywiózł cieszący się uznaniem publiczności Český Diplom, tragikomiczną próbę zmierzenia się ze stereotypami o naszych południowych sąsiadach na materiale biograficznym takich postaci, jak piosenkarka Marta Kubisova czy autor gargantuicznego, największego na świecie…

Więcej

Być jak Krystyna Janda

Joanna Maria Kuś. Ona nie gra Marii Callas. Ona nią jest.…

Więcej

Królowa jest tylko jedna!

Zza otaczających scenę białych ścian wyglądają zwierzęce głowy – Lisa (Leon Krzycki), Zająca (Mariusz Czarnecki), Niedźwiedzia (Grzegorz Wolf) i Wiewiórki (Dorota Lulka). W slapstickowej choreografii leśna banda walczy między sobą o kuszące owoce.…

Więcej

K/91: Kim jesteśmy?

Nie przypadkiem Krystian Lupa tak ostro patrzy na teatr i tworzących go artystów w Wycince, nie oszczędza ani samobójczyni Joany (Marta Zięba), ani narodowego aktora-bufona granego przez Jana Frycza.…

Więcej

Mama Tadzia idzie do nieba

Sztukę Piekło – Niebo napisała Maria Wojtyszko, kierowniczka literacka teatru, a wyreżyserował dyrektor artystyczny WTL Jakub Krofta. Polska dramatopisarka i czeski reżyser tworzą bardzo skuteczny tandem artystyczny. Dwa lata temu wygrali 20.…

Więcej
Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera
Dołączając akceptujesz naszą politykę prywatności oraz warunki korzystania z portalu zawarte w regulaminie.
Dziękujemy!
Oops! Coś poszło nie tak, spróbuj ponownie.
Przeczytaj
Świat
Nadesłane
Książki
Varia
Felietony
Historia teatru
Ludzie
Rozmowy
Opinie
Recenzje
Inne
Biblioteka RedakcjaPatronatyWspółpracaSzkołaKontakt
Znajdziesz nas też tu:
Facebook
Projekt „Ogólnopolski portal Teatralny.pl” jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programów MKiDN, priorytet TEATR
Logo Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Logo Krajowego planu odbudowy.Flaga Polski z tekstem Rzeczpospolita Polska.Logo Uni Europejskiej. Z tekstem: sfinansowane przez Unię Europejską. NextGenerationEU.
Powered by malto.digital
© 2024 wszelkie prawa zastrzeżone teatralny.pl
Regulamin
Ustawienia Cookies