“Klikając „Akceptuj”, wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji na stronie, analizy jej użytkowania. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, aby uzyskać więcej informacji.”
Preferencje
OdrzućAkceptuj
Privacy Preferences
Niezbędne
Zawsze Aktywne
Te elementy są wymagane, aby umożliwić podstawowe funkcjonowanie strony internetowej.
Analityczne
Te elementy pomagają operatorowi strony zrozumieć, jak działa strona, jak użytkownicy wchodzą z nią w interakcję oraz czy występują jakiekolwiek problemy techniczne.
Odrzuć wszystkie pliki cookieZapisz preferencje
Nie masz konta? Zaloguj sięZarejestruj się
Recenzje
Opinie
Rozmowy
Ludzie
Świat
Felietony
Więcej
KsiążkiVariaNadesłaneBaza teatrówKalendarium
Regiony
Zachodniopomorskie
Wielkopolskie
Warmińsko-mazurskie
Świętokrzyskie
Śląskie
Pomorskie
Podlaskie
Podkarpackie
Opolskie
Mazowieckie
Małopolskie
Łódzkie
Lubuskie
Lubelskie
Kujawsko-pomorskie
Dolnośląskie
LInk do facebooka
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA
Wyniki wyszukiwania

Moniuszko we fraku

Straszny dwór. libretto: Jan Chęciński. reżyseria: David Pountney. dyrygent: Andrij Jurkiewicz/ Ewa Strusińska. scenografia: Leslie Travers. kostiumy: Marie-Jeanne Lecca. choreografia: Emil Wesołowski. Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.…

Więcej

Szwajcaria wśród lodów, czyli Wilhelm Tell

Wilhelm Tell. libretto: Victor-Joseph Étienne de Jouy i Hippolyte-Louis-Florent Bis wg Friedricha Schillera. kierownictwo muzyczne: Andrij Jurkiewicz. reżyseria: David Pountney. scenografia: Raimund Bauer. kostiumy: Marie-Jeanne Lecca. choreografia: Amir Hosseinpour. światła: Fabrice Kebour. obsada:…

Więcej

Lecha Raczaka teatr śmierci

Lecha Raczaka teatr śmierci. Lecha Raczaka teatr śmierci. Podróże przez sny. I powroty. , reż. Lech Raczak, Orbis Tertius – Trzeci Teatr Lecha Raczaka i Targanescu. Juliusz Tyszka. Author. Profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktor habilitowany.…

Więcej

Zrzędność i przekora: „Exsultate, jubilate!”

Wielkich wzruszeń doznał Wasz felietonista i rzewnej tkliwości, bawiąc przed tygodniem w Poznaniu na jubileuszu 50-lecia Teatru Ósmego Dnia. Obchody rozpoczęły się od uroczystej mszy św. w bazylice archikatedralnej pod wezwaniem św. Apostołów Piotra i Pawła na Ostrowie Tumskim.…

Więcej

Piękne nosorożce i pechowe bestie

Ciekawszą propozycją Groteski jest niewątpliwie kameralny, niespełna godzinny spektakl, grany w Sali Kopułowej i skierowany do młodszych dzieci, w reżyserii Lecha Walickiego.…

Więcej

Determinacja jako pierwiastek

Tak w ogromnym skrócie można nakreślić publiczny wizerunek Marii Skłodowskiej-Curie – ikony nauki i społecznej emancypacji.…

Więcej

Patriotyzm na karnawałowo

Gniazdo. , Marii Wojtyszko, i reżyserce tego tekstu na deskach Teatru im. Fredry Agnieszce Mielcarek ta sztuka – śmiem twierdzić – się udała.…

Więcej

„W moim końcu jest mój początek”

Marii Stuart. budowana jest tutaj przez skomplikowaną siatkę interpersonalnych zależności, w którą wpisani są bohaterowie.…

Więcej

Śmierć zmiecie wszystko

Maria.…

Więcej

K/313: Ściana z ciał. Maria Stuart w Burgu

Maria Stuart w Burgu. K/313: Ściana z ciał. Maria Stuart w Burgu. K/313: Ściana z ciał. Maria Stuart. w Burgu. Maria Stuart. , reż. Martin Kušej, Burgtheater w Wiedniu. Łukasz Drewniak. Author. fot. Matthias Horn. 1. Wiedeńska premiera. Marii Stuart. Martina Kušeja odbyła się na początku września.…

Więcej

Koniec żałoby, początek działania?

Wspomagali ją w tym przedsięwzięciu koordynator Fundacji Orbis Tertius – Trzeci Teatr Lecha Raczaka Paweł Stachowczyk, jego żona Martyna oraz wyżej podpisany.…

Więcej

Maria Stuart bez gwiazd

Maria Stuart bez gwiazd. Maria Stuart bez gwiazd. Maria Stuart. bez gwiazd. Krzysztof Teodorowicz. Author. Fot. Krzysztof Bieliński. Dlaczego właśnie. Maria Stuart. ?…

Więcej

Ma Scala Teatr Marii Meyer

Ma Scala Teatr Marii Meyer. baza teatrów. Ma Scala Teatr Marii Meyer. mascala@mariameyer.pl. alina@mariameyer.pl. Zarząd. kierownik: Maria Meyer. Socials. Facebook. Strona www. artykuły które mogą cię zainteresować. Inne Teatry. Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera. Przeczytaj. Inne.…

Więcej

Zemsta AD 2022

Z okazji jubileuszu 120-lecia Teatr Zagłębia w Sosnowcu sięgnął po dramat, który w 1897 roku zainaugurował działalność tej sceny. Była to. Zemsta. Aleksandra Fredry.…

Więcej

Pamięć głosu

Do wybranych tekstów Rychły i korsykański śpiewak Jean-Claude Acquaviva komponowali oryginalną muzykę. Kiedy byli gotowi, do współpracy zaprosili Annę Marię Jopek, polską artystkę klasy światowej. I tak narodził się spektakl. Return to the Voice, Przywracanie głosu.…

Więcej

Więc tańczmy!

Franciszek Woyzeck (Jan Romanowski) to „elektryk w szpitalu wojskowym, uczestnik eksperymentalnych badań medycznych, partner Marii, z którą wychowuje jej syna, w mieście od urodzenia”. Najpierw jest przesłuchiwany przez dwóch śledczych na okoliczność śmierci Marii Lenz, przy wzmagającej się muzyce.…

Więcej

Rana zabliźniana

Data wernisażu została wybrana nieprzypadkowo – to 76. rocznica urodzin Lecha Raczaka. Dziesięć dni wcześniej, 17 stycznia, obchodziliśmy z żalem drugą rocznicę jego śmierci.…

Więcej

Mama Tadzia idzie do nieba

Tadzio to niewidzialny bohater najnowszej premiery we Wrocławskim Teatrze Lalek, spektakularnie wieńczącej obchody 70-lecia tej znakomitej sceny dla małych i dużych widzów. Sztukę.…

Więcej

Kalejdoskop naszego wieku

Maria. , reż. André Hübner-Ochodlo, Teatr Nowy w Poznaniu i Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie. Piotr Dobrowolski. Author. fot. Marcin Baliński.…

Więcej

Szafiarki

– pytają ze sceny Teatru Polskiego w Poznaniu Maria Konopnicka i Maria Dulębianka. Wywołują kobiety gotowe przeciwstawić się męskiej dominacji, szowinistycznemu punktowi widzenia, patriarchalnym zwyczajom, a także konserwatywnym normom społecznym, rodzinnym i erotycznym.…

Więcej

Historia mody w pigułce

Pozostałe stworzyli: Dariusz Brojek, Beata Broniek, Marie-Claire Bär Le Core, Anna Karabela i Alina Towarnicka. Całość uzupełniły rekonstrukcje oryginalnych choreografii z poszczególnych epok.…

Więcej

Lukier, cukier i landrynki

Amerykański musical oparty na prawdziwej historii młodej nowicjuszki z Salzburga – Marii Augusty Kutchery został wyreżyserowany przez Roberta Wise’a i po raz pierwszy wystawiony na Broadwayu w 1959 roku.…

Więcej

Czarodziej teatru

Postanowiliśmy poradzić się Lecha Raczaka, Pana Boga alternatywy, Najwyższego Autorytetu, co robić dalej z naszym teatrem. Pamiętam, oglądałem wtedy w domu kultury w Kowarach zjawiskowe. Więcej niż jedno życie.…

Więcej

Teraz dopiero będzie jazda!

Reżyserka Maria Kwiecień, uzasadniając wybór tego właśnie dramatu, stwierdziła między innymi: „Nie musiałam nawiązywać do współczesności, sam tekst to robi bardzo silnie”. I to, niestety, jest oczywista prawda.…

Więcej

Lech Raczak – in memoriam

Lecha. Przyjemność była tu kwestią oczywistą, podobnie jak zaszczyt: to on sam wybrał właśnie mnie!…

Więcej

Jak to zrobić, żeby być szczęśliwą

Musical Zen. w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego, fabuła baśni Andersena nie przejmuje kontroli nad scenicznym światem, ale jest narzędziem wytwarzania go i prowadzenia opowieści, która dotyczy postaci zupełnie niefikcyjnych – Marii Peszek i Jana Peszka.…

Więcej

Lech

Ale nie, że łzy, tylko że nagle wszystko się zgadzało: ta pieśń dziadowska z tą urną na jakimś absurdalnym srebrnym stelażu, rudowłosa skrzypaczka, jakieś plątaniny kabli, piękna żona Lecha z wtuloną w nią córką i dziesiątki zamyślonych ludzi, z których ponad połowa na pewno w tym momencie próbowała…

Więcej

Teatr Locus

Teatr Locus. ul. 1000-lecia 78/192. 40-873. Katowice. 504 927 034. spinkr@wp.pl. Zarząd. kierownik artystyczny: Renata Spinek. artykuły które mogą cię zainteresować. Inne Teatry. Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera. Przeczytaj. Inne. Biblioteka. Redakcja. Patronaty. Współpraca. Szkoła.…

Więcej

Być jak Krystyna Janda

Joanna Maria Kuś. Ona nie gra Marii Callas. Ona nią jest.…

Więcej

Tańce paschalne

Zachwycał dynamiczny Chrystus i kruche Marie. Pastelowe kostiumy stanowiły wyblakłe echo barwnych ubiorów żywych ludzi z przeszłości. Podczas Agnus Dei na scenie pojawiła się tancerka w krwistoczerwonym kostiumie, przywołując skojarzenia z Męką Pańską.…

Więcej

Po nitce do kłębka

Marii Joterki – opowieści o królewnie mieszkającej w wysokiej wieży, uparcie wypatrującej swego księcia. W tej historii nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wszystko tu utkane jest z włóczki.…

Więcej

Rozważniej, nie romantycznie!

I dopiero kiedy pacholę zaintonowało ów „hymn”, dostojni goście premiery w Teatrze Nowym pojęli, że zostali wzorcowo nabici w butelkę – była to pieśń kibiców Lecha Poznań (niektórzy twierdzą, że to ich hymn, choć ja wątpię - chyba że ostatnio pojawił się jakiś nowy - bo z tego, co dotąd wiedziałem, hymn…

Więcej

Wolę bukiet żonkili

Można by nawiązać do wypowiedzi Marii Poprzęckiej, która czasy, w jakich żyjemy, porównuje do epoki pustych piedestałów. Z procesem demontażu mitu nie wiąże się potrzeba projektowania wartości. Kleczewska nie jest odosobniona w swej wizji.…

Więcej

Benefis Haliny Machulskiej

Jedną z imprez towarzyszących był benefis Haliny Machulskiej – zorganizowany z wielu powodów – ukończenia 85 lat życia, 44. rocznicy założenia Ogniska Teatralnego przy Teatrze Ochoty i 40-lecia wprowadzenia na grunt polski metody dramy, 30-letniego prezesowania Polskiemu Ośrodkowi ASSITEJ, 15-lecia Szkoły…

Więcej

Wariacje za mało enigmatyczne

Maria Arnadottir, reżyserka. Wariacji enigmatycznych. , pierwszej w sezonie 2013/2014 premiery w Teatrze im. Aleksandra Sewruka w Elblągu, wzięła na swój warsztat opowieść o złożonej strukturze – pełną niuansów, niejednoznaczności, napięć, fabularnych zwrotów.…

Więcej

Rok jubileuszowy

Z okazji 50-lecia słynnego Odin Teatret wrocławski Instytut Grotowskiego zorganizował w dniach 2–8 września Odin Festival – tygodniowe spotkanie z zespołem Eugenia Barby, na które złożyły się prezentacje ośmiu przedstawień, projekcje filmowe, wystawy, dyskusje oraz pokazy pracy aktorów i warsztaty.…

Więcej

Lektura w pigułce

Ślubami panieńskimi. , 1954 – pierwsze przedstawienie w dziejach Bałtyckiego Teatru Dramatycznego: Śluby panieńskie. 1995 – na jubileusz 50-lecia pracy artystycznej Andrzej Łapicki reżyseruje. Śluby panieńskie. „Komedia wszech czasów” – na scenie, radiowej antenie, w telewizji.…

Więcej

Obłęd centralnie zarządzany

Te uczucia nie opuszczają czytelnika w trakcie lektury dokumentów zgromadzonych i komentarzem opatrzonych przez Marię Napiontkową, od lat śledzącą meandry powojennej historii polskiego teatru.…

Więcej

Back to Black

Życie i krótka kariera Amy Winehouse w tekście Marii Spiss i spektaklu Piotra Siekluckiego stanowią punkt wyjścia dla opowieści o najbardziej tragicznych biografiach muzycznych XX wieku. W. Amy.…

Więcej

W stronę Eurydyki

Pręgi. , i w ogóle artystką wszechstronną: jej piosenki śpiewa Joanna Kulig, oraz z Katarzyną Sobańską i Marcelem Sławińskim, scenografami nagradzanych filmów Lecha Majewskiego i Agnieszki Holland, laureatami Oscara za. Idę. Pawła Pawlikowskiego; scenografia. Zimnej wojny. też jest ich.…

Więcej

Potrzeba walki ze stereotypem

– Marii Seweryn, jak i autorki sztuki – Amy Conroy został osiągnięty. Od początku widać, że głównym zadaniem, jakie wyznaczyli sobie twórcy spektaklu, było maksymalne zatarcie granicy między sceniczną fikcją i rzeczywistością.…

Więcej

Jezus był kobietą

Gra Marię, matkę Jezusa. Ewelina Ciszewska to Weronika, a Adrianna Maliszewska – Maria Magdalena. Trzy kobiety w skupieniu przebywają wraz z drewnianym Jezusem piętnaście stacji drogi krzyżowej. Tymczasem świetny chór Opery Wrocławskiej i wybitni soliści śpiewają.…

Więcej

Duch Banka pod stołem

Być może był to nawet zamysł reżyserski, skoro libretto Francesco Marii Piavego naprawdę jest do dna groteskowe, a postaci nadęte i mroczne niczym purchawki.…

Więcej

Kim jest Grażyna?

Dziadach. , stanowi ją boisko do gry w koszykówkę (zaprojektowane zresztą ponownie przez Annę Marię Karczmarską). Tym razem transfer ten zdaje się wyznaczać główną linię interpretacyjną spektaklu.…

Więcej

Dom burzliwej starości

Profesor (Piotr Kozłowski) potrafi ocenić wątpliwie moralnie postępowanie Siostry Marii, ale równocześnie łatwo daje się manipulować. Wciągnięty w rozgrywki między zakonnicami a ich podopiecznymi, ma trudności z opowiedzeniem się po jednej ze stron.…

Więcej

Niechęć do pralinek

Maria Seweryn, Teatr Polonia w Warszawie. Tomasz Mościcki. Author. Doktor nauk humanistycznych, krytyk teatralny, dziennikarz. Absolwent Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej PWST. Autor książek: Teatry Warszawy 1939. , Teatr Qui Pro Quo. Kochana stara buda. , Teatry Warszawy 1944-45.…

Więcej

Supermama w zaświatach

Te i inne pytania pojawiają się w błyskotliwej sztuce Marii Wojtyszko. Piekło – Niebo. , wyreżyserowanej w Teatrze Narodowym przez Jakuba Kroftę. To kolejny bardzo udany spektakl familijny proponowany przez tę scenę.…

Więcej

Wstyd

Jerzego Safjańskiego w reżyserii Lecha Mackiewicza w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze. Było mi wstyd za brak poważnego podejścia do widza, wstyd za to, co zobaczyłam i usłyszałam.…

Więcej

Celebrowanie bliskości

Maria Szajer, Teatr Niewielki w Warszawie. Kamila Paprocka. Author. Materiały organizatora. Bliska i znajoma, a zarazem odrealniona i fantastyczna. Niebowoda. to przestrzeń zamieszkiwana przez różne stworzenia, a pośród nich prym wiodą ryba i ptak.…

Więcej

Stosunek prawny – stosunek banalny

Maria Seweryn próbuje je trochę dookreślić (padające wówczas na scenę czerwone światło sugeruje, że mamy do czynienia z wydarzeniami z innego porządku czasowego), jednak ich obecność bliższa jest raczej strukturze telewizyjnego serialu niż spektaklu teatralnego.…

Więcej

Teatr Narodowy im. Marin Sorescu w Krajowej w Rumunii

Marin Sorescu w Krajowej w Rumunii. baza teatrów. Teatr Narodowy im. Marin Sorescu w Krajowej w Rumunii. Strada Alexandru Ioan Cuza 11. artykuły które mogą cię zainteresować. Inne Teatry. Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera. Przeczytaj. Inne. Biblioteka. Redakcja. Patronaty. Współpraca.…

Więcej

Bal za grosz i za miliard

Ale spektakl Darii Anfelli i Lecha Raczaka w łódzkim Teatrze Nowm bardziej wskazuje te możliwości, niż z nich korzysta. Ot, wierność poematowi Tuwima: bardziej pytać, niż odpowiadać.…

Więcej

Szczęśliwe dni: 20 stycznia

Kolejne ich jubileusze: 50-lecia, 60-lecia, kolejne premiery – z Leszkiem, bez Leszka. Leszkowe trzy tomy pism, manifestów, scenariuszy, Para-ra-ra. , patrzące na mnie z półki – trzeba będzie wrócić do lektury. Trzeba będzie: osobliwy tryb czasu przyszłego, który właśnie przeszedł do przeszłości.…

Więcej

Może nie dziś

Wszystko w tym domu zdaje się wieczną prowizorką, scenografia Anny Marii Kaczmarskiej od razu wskazuje interpretacyjne tropy: to miejsce niejako utknęło w czasie, zatem jego mieszkańcy i goście utknęli w momencie życia, z którego nie sposób się wyrwać, pójść dalej. W 293.…

Więcej

Gusła

Lecha Raczaka, zrealizowany z zespołem Orbis Tertius, jest bardzo mądrym i potrzebnym głosem w debacie publicznej na temat relacji społecznych opartych na wrogości.…

Więcej

Taniec miłości i śmierci na lodzie

Antona Czechowa „nie była całkiem totalną katastrofą”, jak pisał w swej biografii Stanisławskiego znakomity, nieżyjący już niestety, brytyjski znawca rosyjskiego teatru Jean Norman Benedetti.…

Więcej

Kołysanka

Tom Ripley (Marcin Bosak) podejmuje się misji i już po chwili odnajdujemy go we Włoszech, gdzie gości w domu Richarda Greenleafa – Dickiego (Tomasz Nosiński), złotego młodzieńca, zyskując zaufanie jego i oddanej mu partnerki, Marge (Natalia Rybicka).…

Więcej

Pobocza Boskiej Komedii

Właściwie jest to solo taneczne Marii Stokłosy. Po kilku minutach jej samotnej i skupionej obecności, jej subtelnego, minimalistycznego wręcz ruchu na scenę wchodzi dwójka kolejnych aktorów, ubranych w nieskazitelne białe stroje – Damjana Černe i Primož Bezjak.…

Więcej

5+ ​

Maria Żynel, Białostocki Teatr Lalek; Mała mysz i słoń do pary. , reż. Agata Kucińska, Opolski Teatr Lalki i Aktora. Henryk Mazurkiewicz. Author. Doktor nauk humanistycznych, krytyk teatralny, członek redakcji portalu „Teatralny.pl”. Pisze dla „Teatru”, kwartalnika „nietak!…

Więcej

Meta-momenty były!

Wracając do owej podwójności, chodzi o to, by: 1) widzom, zwłaszcza tym młodszym (ale nie tylko), umożliwić kilkudziesięciominutową, atrakcyjną wycieczkę po Grodzie Przemysława, Lecha i Warty, a narracyjną kanwą tej wycieczki uczynić nie turystyczne bla-bla (dotkliwie zresztą wyśmiane w samej końcówce…

Więcej
Bądź na bieżąco, dołącz do naszego newslettera
Dołączając akceptujesz naszą politykę prywatności oraz warunki korzystania z portalu zawarte w regulaminie.
Dziękujemy!
Oops! Coś poszło nie tak, spróbuj ponownie.
Przeczytaj
Świat
Nadesłane
Książki
Varia
Felietony
Historia teatru
Ludzie
Rozmowy
Opinie
Recenzje
Inne
Biblioteka RedakcjaPatronatyWspółpracaSzkołaKontakt
Znajdziesz nas też tu:
Facebook
Projekt „Ogólnopolski portal Teatralny.pl” jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programów MKiDN, priorytet TEATR
Logo Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Logo Krajowego planu odbudowy.Flaga Polski z tekstem Rzeczpospolita Polska.Logo Uni Europejskiej. Z tekstem: sfinansowane przez Unię Europejską. NextGenerationEU.
Powered by malto.digital
© 2024 wszelkie prawa zastrzeżone teatralny.pl
Regulamin
Ustawienia Cookies