“Klikając „Akceptuj”, wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji na stronie, analizy jej użytkowania. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, aby uzyskać więcej informacji.”
W przypadku wojny w Ukrainie zadanie dokumentalnego zapisu w wystarczającym stopniu wypełniają media. Nam wszystkim brakuje natomiast języka porozumienia. Rozmowa z reżyserką Małgorzatą Maciejewską.
Rozmawiałem o tym z grupą i dyrektorem teatru podczas pracy nad Nastią. Na ile te działania naprawdę mogą być pomocne, ile osób może je zobaczyć, czy nie bawimy się sami sobie? Rozmowa z aktorem Artemem Manuilovem.
Ślązacy ciągle chcą głośno opowiadać o swojej historii, nadal są zachwyceni faktem, że o tym przysłowiowym dziadku z Wehrmachtu opowiada Szczepan Twardoch, międzynarodowa (ale od nas) gwiazda literacka. Rozmowa z reżyserem Robertem Talarczykiem.
Kiedy Putin wraz z narodem rosyjskim dokonuje aktu terroru wobec Ukrainy, nic nie poradzę: to wygląda jak walka dobra ze złem i dopóki wojna trwa, tak to trzeba nazywać. Rozmowa z reżyserką Oleną Apczel.
Kiedy ogłasza się konkurs na dyrektora teatru, zaczynają się wyścigi. A teatr to nie sprint, tylko maraton. Rozmowa z Anną Augustynowicz i Jakubem Skrzywankiem.
W męskiej celi panuje kult siły i mięśni. Panowie mają dostęp do siłowni, całe emocje są pakowane w bicepsy. Rozmowa z Agnieszką Bresler, współtwórczynią Kolektywu Kobietostan.
Mam głębokie poczucie, że Chłopi tak bardzo wprost mówią o Polsce współczesnej, że jakakolwiek próba reinterpretowania ich byłaby już niepotrzebnym naddatkiem. Wojciech Kościelniak w rozmowie z Joanną Puzyną-Chojką.