Bardziej masuję niż nakłuwam

Sztuka ma uzdrawiającą moc, a zdrowie jest wtedy, gdy się dobrze czujemy w swoim ciele. W teatrze, jak po dobrym masażu, powinniśmy mieć poczucie, że wróciliśmy do domu. Rozmowa z reżyserem Pawłem Passinim.

Klasyk trendsetterstwa

Rynek teatralny jest dzisiaj bardzo ciekawy i nie jest to jedynie Jarzyna i Warlikowski ze swoim teatralnym ojcem Krystianem Lupą. Rozmowa z reżyserem Grzegorzem Jarzyną.

Cricoteka po przeprowadzce

Nie sposób mówić dziś o sztuce Tadeusza Kantora bez odniesienia do współczesności oraz prób usytuowania jego twórczości w kontekście nowych zjawisk artystycznych. Rozmowa z Natalią Zarzecką, dyrektor Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka.

Teatr jako powrót do starych historii

Opowiadać prosto jest trudniej. Trzeba się naprawdę czasem namęczyć, żeby do widza dotarł zrozumiały komunikat. Rozmowa z reżyserem Michałem Zadarą.

Dotknij Teatru – niech się święci!

To, co udało się nam zrobić przy tym projekcje – tutaj w Łodzi – to właśnie namówienie większości grup związanych z szeroko pojętym życiem teatralnym do świętowania. Rozmowa z Anną Ciszowską, koordynatorką i pomysłodawczynią projektu Dotknij Teatru.

Przestaliśmy myśleć o teatrze tańca, a zaczęliśmy o tańcu samym w sobie

Polski taniec jest dyskryminowany przez władzę w stosunku do polskiego teatru dramatycznego. Rozmowa z Tomaszem Bazanem, tancerzem i reżyserem.

Teatr osobisty

Coraz częściej artyści zaczynają narzucać dyskurs wykraczający poza ich kompetencje i mandat. Mandatem jest robić spektakle, a nie wpływać na politykę mediów opisujących teatr. Rozmowa z aktorem i tłumaczem, Jackiem Poniedziałkiem.

Teatr bliskiego kontaktu

Teatr, który „puka do drzwi” lub zaprasza kilka osób do piwnicy Teatru Szwalnia, także jest aktem niezgody i wyjścia poza narzucone przez współczesną rzeczywistość, również teatralną, formy kontaktu. Rozmowa z Marcinem Brzozowskim, reżyserem Teatru Szwalnia.

Dyrektorzy są na chwilę

Dyrektorzy są na chwilę
Dyrektorzy przychodzą z pomysłami, które albo rozwijają, albo degradują teatr, a ich następcy te wizje kontynuują lub odbudowują to, co zostało zburzone. Rozmowa z Danielem Salmanem, aktorem Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Siła dziewczyn z Kalambura

Siła dziewczyn z Kalambura
O tym jest też ta książka – jak dziewczyny z Kalambura radziły sobie z życiem codziennym w niełatwych przecież czasach. Rozmowa z Olgą Szelc, autorką książki My, kobiety z Teatru Kalambur. Herstorie.

Nie oddamy Skiby

Nie oddamy Skiby
Ministerstwo zarzuca nam, że formuła kształcenia w naszej szkole się wyczerpała. Inne opinie docierają do nas z rynku pracy. Rozmowa z Ewą Kaczmarczyk, koordynatorką projektów i współpracy z instytucjami kultury Policealnego Studium Animatorów Kultury „SKiBA”.

Norwegia, Polska, taniec

Norwegia, Polska, taniec
Z jednej strony bardzo ważne dla mnie jest ciało i jego dogłębne doświadczanie. Z drugiej kocham słowo i prawie każdy mój spektakl jest powiązany z literaturą. Rozmowa z Martą Kosieradzką, tancerką i choreografką.