Baśniowa nie tylko z nazwy
Widzom podoba się, że nie ma tu bariery – „scena” znajduje się w samym środku, pomiędzy stolikami. Gdy zaczynamy grać, gramy dosłownie między widzami, animując lalki nie tylko w jednym kierunku, ale niejako dookoła, ponieważ wszędzie są widzowie. Rozmowa z Urszulą Binkowską, założycielką Baśniowej Kawiarenki.
Teatr musi wyjść z sieci
Teatr musi wyjść z sieci
To kultura generuje działalność innych branż, jest kołem zamachowym dla konsumpcji.
Rozmowa z Martą Miłoszewską, reżyserką, członkinią Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych
Rozmowa z Martą Miłoszewską, reżyserką, członkinią Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych
Najważniejsza jest świadomość
Najważniejsza jest świadomość
Aktorstwo się zmienia, zmienia się estetyka, strategie artystyczne, zmienia się wyobrażenie o tym, czym w ogóle może być sztuka. Rozmowa z Jarosławem Gajewskim, aktorem i wykładowcą.
W stronę Camelot
W stronę Camelot
Dziś trzeba powiedzieć widowni, że nigdy nie wrócimy już do tego, co było, że o teatrze Tomaszewskiego możemy mówić jedynie jako o inspiracji.
Rozmowa z Leszkiem Bzdylem, tancerzem, reżyserem, dyrektorem artystycznym Wrocławskiego Teatru Pantomimy.
Czułość i porażkowość
Czułość i porażkowość
Teatr psychologiczny i film starają się osiągnąć przeźroczystość komunikatu języka, my działamy w drugą stronę. Rozmowa z reżyserką Klaudią Hartung-Wójciak