Czas swingujących wspólnot

Wydaje mi się, że przedstawienia Platela, które pokażemy, czy spektakl MDLSX Enrico Casagrande i Danieli Nicolo mają taką moc, by zbudować emocjonalną więź ponad podziałami. Rozmowa z Tomaszem Kireńczukiem, kierownikiem artystycznym Festiwalu Dialog we Wrocławiu.
Rozmowa z Jagodą Hernik Spalińską, profesor Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk

Chwila, żeby przeczekać, przemyśleć, poobserwować

Azjatycki teatr opiera się na tradycji i przyzwyczajeniach, a u nas jest rzucaniem wyzwań i pogłębianiem możliwości. Rozmowa z Jagodą Hernik Spalińską, profesor Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk.

Amor y muerte

W sporze, czy teatr to produkt, stoję pośrodku. Rozmowa z Maciejem Masztalskim, reżyserem, liderem Teatru Ad Spectatores.

Teatr to nie światło i brzdęk

Spór, czy należy szanować autora czy nie, z talentem przekładać czy bez talentu przepisywać albo odwrotnie, co wolno reżyserowi, a co nie, jest jałowy i pozorny, bo zależy tylko i wyłącznie od kontekstu, a w ostatecznym rachunku od efektu. Rozmowa z Tadeuszem Słobodziankiem, dyrektorem Teatru Dramatycznego w Warszawie.

Kolebka fundamentalnych wymian

Mam często poczucie, że materia teatralna kostnieje w kontakcie z gotowym tekstem, którego trzeba się sztywno trzymać. Rozmowa z reżyserką Anną Smolar

Dzieci w Sejmie i rodzice w teatrze

W dzisiejszym, spolaryzowanym świecie wyróżniamy najchętniej komunikaty radykalne, wyraziste, walczące, kontestujące, czasem drwiące, nawet cyniczne. Rozmowa z Konradem Dworakowskim, dyrektorem Teatru Pinokio w Łodzi.
Rozmowa z Katarzyną Dworak i Pawłem Wolakiem - reżyserami, aktorami Teatru Modrzejewskiej w Legnicy

Sól, pieprz i maliny

Nasze teksty nie są reportażami ani diagnozą socjologiczną. Chcemy pokazać uniwersalne mechanizmy, które determinują ludzki los. Rozmowa z Katarzyną Dworak i Pawłem Wolakiem - reżyserami, aktorami Teatru Modrzejewskiej w Legnicy
Rozmowa z Pawłem Sakowiczem, tancerzem i choreografem

Pokolenie yolo

Nie ma czegoś takiego jak #pokolenieyolo, to żart ukuty przeze mnie i krąg moich znajomych, ale może yolo jest wyrazem jakiegoś dystansu do tego, co robimy? Rozmowa z Pawłem Sakowiczem, tancerzem i choreografem

Dyrektorzy są na chwilę

Dyrektorzy są na chwilę
Dyrektorzy przychodzą z pomysłami, które albo rozwijają, albo degradują teatr, a ich następcy te wizje kontynuują lub odbudowują to, co zostało zburzone. Rozmowa z Danielem Salmanem, aktorem Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Siła dziewczyn z Kalambura

Siła dziewczyn z Kalambura
O tym jest też ta książka – jak dziewczyny z Kalambura radziły sobie z życiem codziennym w niełatwych przecież czasach. Rozmowa z Olgą Szelc, autorką książki My, kobiety z Teatru Kalambur. Herstorie.

Nie oddamy Skiby

Nie oddamy Skiby
Ministerstwo zarzuca nam, że formuła kształcenia w naszej szkole się wyczerpała. Inne opinie docierają do nas z rynku pracy. Rozmowa z Ewą Kaczmarczyk, koordynatorką projektów i współpracy z instytucjami kultury Policealnego Studium Animatorów Kultury „SKiBA”.

Norwegia, Polska, taniec

Norwegia, Polska, taniec
Z jednej strony bardzo ważne dla mnie jest ciało i jego dogłębne doświadczanie. Z drugiej kocham słowo i prawie każdy mój spektakl jest powiązany z literaturą. Rozmowa z Martą Kosieradzką, tancerką i choreografką.