Sample z Wyspiańskiego, covery z Różewicza

Gdyby nie adaptacje, po niektóre teksty nikt by dziś nie sięgał. Dlatego dziwią mnie zarzuty padające z pozycji konserwatywnych. Rozmowa z Agnieszką Wolny-Hamkało, poetką i dramaturżką.

Wybieram samotność

Urodziłam się wśród elity, wychowałam i mnie to nie pociąga. A nawet odpycha. Rozmowa z Joanną Szczepkowską, aktorką, poetką, pisarką i felietonistką.

Ja, artystka, ja, obywatelka

Część mężczyzn, którym udało się zdobyć jakąś pozycję w teatrze, ma problem z wybujałym ego. Rozmowa z wokalistką, aktorką i aktywistką Karoliną Micułą.

Kazio daje wolność

Pilnuję tego, żeby w swoim show Kazio był uniwersalny. Żeby nie opowiadał się po żadnej stronie tego sporu, który podzielił Polskę. Rozmowa z aktorką i lalkarką Anną Makowską-Kowalczyk.

Grzebię w historii

Mój Popiół i diament. Zagadka nieśmiertelności, który zrobiłem w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy, jest głosem przeciwko nachalnej polityce historycznej, manipulacji faktami i rozmaitym szantażom, jakie wobec nas stosuje władza. Rozmowa z reżyserem Marcinem Liberem.

Mam dość uproszczeń

Sztuka społecznie zaangażowana potrzebuje ciągle nowych narzędzi, wyprzedzających rzeczywistość. Rozmowa z Wiktorem Rubinem, reżyserem teatralnym.

Musical musi być ucztą dla oczu

W Polsce musical dochodzi już do tego momentu, w którym próbujemy się przymierzać do rzeczy mniej oczywistych i mam nadzieję, że uda nam się także pod tym względem dogonić Broadway czy West End. Rozmowa z Jackiem Mikołajczykiem, dyrektorem Teatru Syrena.

Bądźmy bezczelni do końca

Postanowiłem chociaż raz wziąć sprawy w swoje ręce i powiedzieć o czymś, co interesuje nie Jerzego Jarockiego czy Jerzego Grzegorzewskiego, tylko o czymś, co interesuje mnie, Grzegorza Małeckiego. Rozmowa z Grzegorzem Małeckim, aktorem Teatru Narodowego w Warszawie.

Okręt flagowy

Zawsze jestem zażenowany, kiedy ktoś mnie pyta o idee, które chcę przekazać. Nie mam takich. Wartości w ogóle nie są czymś, co należy przekazywać. Można najwyżej ułatwić komuś drogę do nich. Rozmowa z Janem Englertem, dyrektorem artystycznym Teatru Narodowego w Warszawie.

Sprawa na scenie

Mam nadzieję, że nadchodzi czas teatru na bardzo wysokim poziomie, świetnie granego, reżysersko wysublimowanego, a do tego wszystkiego opartego na opowieści. Rozmowa z Arturem Tyszkiewiczem, dyrektorem artystycznym Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Baśniowa nie tylko z nazwy

Widzom podoba się, że nie ma tu bariery – „scena” znajduje się w samym środku, pomiędzy stolikami. Gdy zaczynamy grać, gramy dosłownie między widzami, animując lalki nie tylko w jednym kierunku, ale niejako dookoła, ponieważ wszędzie są widzowie. Rozmowa z Urszulą Binkowską, założycielką Baśniowej Kawiarenki.