Zrzędność i przekora: „A ón do wojska był przynależniony…”
Studium wojskowe – koedukacyjne – mieliśmy nad drugim i trzecim roku, w czwartki od dziewiątej do czternastej. Odbywaliśmy je wspólnie z równoległą grupą z wydziału aktorskiego, tak że mogę dziś mówić, iż na przykład Hania Śleszyńska jest moją koleżanką z wojska.
Kołonotatnik 5: Stawka większa niż życie
Co tu dużo mówić: dobrze się czyta i słucha o nieszczęściu kredytowym, kłopotach mieszkaniowych, utracie płynności finansowej ludzi sztuki. A niech cierpią, jako i my cierpimy! Bieda niezawiniona i niezasłużona wpisuje się także w stereotyp artysty teatru. Głód stymulatorem twórczości, brak stabilizacji pretekstem do walki o czystość stylu.
Teatr Ósmego Dnia pragmatycznie zoperacjonalizowany w zgodzie z duchem czasu, czyli „Patria! Patria! Partia! Partia!”
Teatr Ósmego Dnia pragmatycznie zoperacjonalizowany w zgodzie z duchem czasu
Protest w związku ze ścianą (czwartą)
Nie wiem, czy współcześni twórcy mają świadomość, że burzenie czwartej ściany oznacza, iż powstała w niej wyrwa może umożliwić ruch w obu kierunkach.
Obmowa Świętoszków
Halo?! Czy coś mnie ominęło? Czy przez ostatnie kilka lat zmieniły się
funkcje recenzji? Wymyślono jakieś nowe jej formy, przedefiniowano zadania?
Sztuka uzdrawiania na Bali. Antropolog w podróży cz. 1
Sztuka uzdrawiania na Bali
Balijscy uzdrowiciele praktykują często swoisty teatr uzdrawiania.