Grandoza
W jednym wyścigu nie może startować ferrari i hulajnoga. Nie można zestawiać obok siebie instytucjonalnego teatru lub teatru prywatnego z dużego miasta i NGO z małej miejscowości. Po jednej stronie staje wtedy dotacja i drogie bilety, duży sponsor oraz kilkadziesiąt etatów, a po drugiej kilka osób z nowatorskimi pomysłami, bez „nazwisk”, bez działu promocji i bez realnych środków mogących zapewnić np. wkład własny w projekcie.
O teatrze mieszczańskim
Przypisywanie sobie przez Artystę tytułu do szczególnych „artystycznych” praw i przywilejów, do wybraństwa od XIX wieku, jest… sztubackie, a teraz tylko medialne. Że niby Artysta w moim imieniu zajmuje się zasypywaniem, a raczej rozdrapywaniem czarnej dziury i on rozumie czarną dziurę bardziej. Więc ja mu mówię: spierdalaj! Mówię mu: rozdrapuj we własnym imieniu.
Teatr Ósmego Dnia pragmatycznie zoperacjonalizowany w zgodzie z duchem czasu, czyli „Patria! Patria! Partia! Partia!”
Teatr Ósmego Dnia pragmatycznie zoperacjonalizowany w zgodzie z duchem czasu
Protest w związku ze ścianą (czwartą)
Nie wiem, czy współcześni twórcy mają świadomość, że burzenie czwartej ściany oznacza, iż powstała w niej wyrwa może umożliwić ruch w obu kierunkach.
Obmowa Świętoszków
Halo?! Czy coś mnie ominęło? Czy przez ostatnie kilka lat zmieniły się
funkcje recenzji? Wymyślono jakieś nowe jej formy, przedefiniowano zadania?
Sztuka uzdrawiania na Bali. Antropolog w podróży cz. 1
Sztuka uzdrawiania na Bali
Balijscy uzdrowiciele praktykują często swoisty teatr uzdrawiania.